کلیات طرح تشدید مجازات اسیدپاشی تصویب شد

کدخبر: ۲۱۵۵۹۶
اقتصادنیوز؛ سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس از بررسی و تصویب کلیات طرح تشدید مجازات اسیدپاشی و بزه دیدگان ناشی از آن در نشست امروز خبر داد.
کلیات طرح تشدید مجازات اسیدپاشی تصویب شد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خانه ملت؛ حسن نوروزی سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس در رابطه با تصویب کلیات طرح تشدید مجازات اسیدپاشی گفت: قانون در این زمینه داریم اما به دلیل عدم تناسب جرم و مجازات بنابراین تدوین این طرح در دستور کار نمایندگان قرار گرفت که امروز کلیات آن تصویب شد و مقرر شد فتحی به عنوان رییس کمیته و کارشناسان مرکز پژوهش های مجلس این طرح 7 ماده ای را بررسی و نواقص آن را رفع و به کمیسیون ارائه کنند تا برای ارائه به صحن آماده شود.

وی با یادآوری بررسی لایحه الحاق ایران به کنوانسیون پالرمو، گفت: مقرر کردیم که ترجمه جدید این لایحه به شورای نگهبان ارائه شود و شورای نگهبان اشکالات محتوایی احتمالی را ارسال کند تا ما نسبت به اصلاح آنها اقدام کنیم؛ با بررسی ها به نتیجه رسیدیم که امروز مجددا رای گیری انجام شود که با رای گیری مقرر شد ترجمه جدید به صحن علنی ارجاع شود.

نوروزی ادامه داد: از نظر جمهوری اسلامی ایران این کنوانسیون خدشه­ای به حق مشروع و پذیرفته شده ملت­ها یا گروه­ها تحت سلطه استعمار یا اشغال خارجی برای مبارزه با تجاوز و اشغالگری و اعمال حق تعیین سرنوشت وارد نخواهد نمود؛ پذیرش این کنوانسیون به معنای شناسایی رژیم اشغالگر صهیونیستی نخواهد بود، بر اساس تبصره این واحده واحده مرجع مرکزی موضوع بند 13 ماده 18 کنوانسیون توسط هیئت وزیران تعیین می شود.

نماینده مردم رباط کریم و بهارستان در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: ما 5 شرط مورد ذکر را مطرح کردیم و بر اساس آنها می توان به کنوانسیون پالرمو ملحق شد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید