رئیس دفتر مقتدا صدر: با ایران مذاکره‌ای نداشتیم

کدخبر: ۲۱۵۶۶۸
اقتصادنیوز: مسئول دفتر سیاسی مقتدی صدر گفت، آمریکا با برخی از اعضای جناح سیاسی تحت رهبری این چهره سیاسی برجسته در عراق ارتباط برقرار کرده است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، موفقیت مقتدی صدر در انتخابات اخیر عراق واشنگتن را در شرایطی خاص قرار داده است. آمریکا پیش از این با توجه به فعالیت‌های گروه شبه‌نظامی تحت رهبری مقتدی صدر به نام ارتش مهدی رویکردی منفی نسبت به او داشت.

ضیاء الاسدی، رئیس دفتر سیاسی مقتدی صدر در گفت‌وگویی با خبرگزاری رویترز اظهار کرد: تماس مستقیمی با آمریکایی‌ها وجود نداشته اما برخی عناصر واسطه با استفاده از کانال‌هایی با اعضای ائتلاف سائرون ارتباط گرفته‌اند.

وی ادامه داد، آمریکایی‌ها درباره موضع جریان صدر پس از به دست گرفتن قدرت پرس‌وجو کرده‌اند و می‌خواهند بدانند که آیا ارتش مهدی احیا خواهد شد یا خیر.

رئیس دفتر سیاسی مقتدی صدر تصریح کرد: بازگشتی به نقطه اول وجود نخواهد داشت. ما قصد نداریم نیروی نظامی دیگری غیر از ارتش رسمی، نیروهای پلیس و نیروهای امنیتی داشته باشیم.

بر اساس گزارش رویترز، جناح تحت رهبری مقتدی صدر تشکیل دولت ائتلافی با جناح متعلق به هادی العامری را که روابط خوبی با ایران دارد، رد نکرده است؛ مادامی که به گفته الاسدی، العامری «سیاست‌های قومی را کنار بگذارد و یک ناسیونالیست عراقی شود».

الاسدی در بخش دیگری از اظهارات خود به ارتباط با ایران پرداخت و گفت: ما با آنها ملاقاتی رسمی نداشتیم. در مواردی ما تماس‌هایی دریافت می‌کنیم که مربوط به رخدادهای جاری است اما این تماس‌ها به معنای مذاکره درباره موضوع خاصی نیست.

پیش‌تر مسئول دفتر سیاسی رهبر جریان صدر عراق در گفت‌وگو با شبکه خبری المیادین اظهار کرده بود: جریان صدر عراق و گروه‌های هم‌پیمان آن هرگز به خواسته‌های آمریکا تن نخواهند داد و ما و ایران روابط پایداری با یکدیگر داریم. هرگز تسلیم هیچ درخواست خارجی چه از سوی آمریکا و چه هر طرف دیگری نخواهیم شد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید