نصب پرچم چین در مساجد

کدخبر: ۲۱۵۸۴۸
اقتصادنیوز : دولت چین به مساجد این کشور دستور داد با هدف «ترویج روحیه میهن پرستی در میان مسلمانان» این کشور، پرچم چین را در مساجد نصب کنند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، انجمن اسلامی چین امروز چهارشنبه اعلام کرد حزب کمونیست می خواهد حاکمیت قوی تری بر مذهب داشته باشد و برافراشتن پرچم یکی از این تلاش هاست. 

این انجمن در تارنمای خود آورده است از این طریق تلاش می شود تا وحدت ملی و قومیتی در کشور حفظ شود و مسلمانان روحیه میهن پرستی را برای خود و دیگران ترویج کنند.

انجمن خاطر نشان کرده است که ارزش های سوسیالیستی باید از سوی مساجد نیز مورد اهتمام قرار گیرد و اطلاعات ذی ربط در اختیار چرخه های مربوط قرار خواهد گرفت و مسلمانان نیز باید با روحیه میهن پرستی به رشد کشور مساعدت کنند.

انجمن اسلامی چین تاکید کرده است که موارد مذکور در اختیار نهادهای ذی ربط قرار گرفته است و مقررات مربوط نیز منتشر شده است و کسانی که دست به فعالیت های مغایر با ارزش ها بزنند و از مذهب برای اقدامات نامطلوب سوء استفاده کنند به مجازات خواهند رسید.

انجمن اسلامی تاکید کرده است بر فعالیت ها نظارت می شود و با جدایی طلبی و افراط گرایی بشدت مقابله خواهد شد و وظیفه مساجد نیز این است که مسایل را آموزش دهند و مقررات قانون اساسی را تشریح نمایند.

از مساجد خواسته شده است برای ترویج فرهنگ چینی، دوره های آموزشی درباره قانون اساسی چین و مسایل ذی ربط دیگر در کنار کلاس های آموزشی برگزار کنند تا مسلمانان نیز هویت چینی خود را بیشتر و بهتر بشناسند.

انجمن اسلامی چین یک نهاد وابسته به دولت است و بر کار مساجد و انتصاب امامان جمعه و جماعت در این کشور نظارت دارد.

اسلام یکی از پنج مذهبی است که رسما توسط حزب کمونیست چین به رسمیت شناخته شده است.

گزارش های رسمی شمار مسلمانان را چین حدود 28 میلیون نفر اعلام می کند آمار غیر رسمی شمار آنها را بیش از 50 میلیون نفر ارزیابی می کند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید