تلاش گوگل و ال جی برای از بین بردن مرز بین دنیای واقعی و مجازی

کدخبر: ۲۱۶۰۱۱
همکاری گوگل و ال جی باعث تولید نمایشگرهای جدیدی برای هدست های واقعیت مجازی شده است. این پنل ها در مراحل اولیه توسعه خود قرار دارند.
تلاش گوگل و ال جی برای از بین بردن مرز بین دنیای واقعی و مجازی

به گزارش اقتصاد نیوز و به نقل از کلیک،چند ماه گذشته خبرهایی مبنی بر همکاری گوگل و ال جی در فضای اینترنت منتشر شد. بر اساس این خبرها، گوگل و ال جی به دنبال توسعه نمایشگر با رزولوشن بسیار بالا برای هدست های واقعیت افزوده و واقعیت مجازی بودند. امروز این دو کمپانی از نمایشگر جدیدی رونمایی کردند.

تولید نمایشگر 4.3 اینچی OLED با رزولوشن 3480 × 4800 نتیجه همکاری گوگل و ال جی است. تراکم پیکسلی این نمایشگر به 1443 پیکسل بر هر اینچ می رسد و دارای نرخ بازسازی 120 هرتز است. 

در بازار چندین هدست واقعیت مجازی به فروش می رسد. هدست اچ تی سی Vive از دو نمایشگر 3.6 اینچی با رزولوشن 1080 × 1200 پیکسل بهره می برد و نسخه قدرتمندتر آن، اچ تی سی Vive Pro دارای دو نمایشگر 3.5 اینچی با رزولوشن 1440 × 1600 پیکسل است. 

تراکم پیکسلی در نمایشگر Vive Pro برابر با 615 پیکسل در هر اینچ بوده که 57 درصد از نمایشگر گوگل و ال جی کمتر است. برای کیفیت بهتر یک نمایشگر باید چشم را به عنوان مرجع در نظر گرفت. 

بر اساس پیش بینی ها فردی که از نظر بینایی سالم محسوب می شود، رزولوشنی برابر با 9000 × 9600 پیکسل را با تراکم پیکسلی 2183 پیکسل در هر اینچ مشاهده می کند. به بیان دیگر نمایشگر حاصل از همکاری گوگل و ال جی کیفیتی نزدیک به نصف چشم یک انسان دارد.

دو کمپانی ال جی و گوگل به دنبال توسعه پنل هایی با رزولوشن بسیار بالا هستند تا کاربر نتواند تفاوت دنیای واقعی از مجازی را تشخیص دهد. بر اساس گزارش ها در آینده نزدیک از این نمایشگر در محصولات تجاری استفاده نخواهد شد؛ با این حال شرکت ها به پیشرفت در این زمینه ادامه می دهند.

لازم به ذکر است؛ برای استفاده از این پنل ها باید از دستگاه های بسیار قدرتمندی استفاده کرد. با توجه به این موضوع نمی توان انتظار داشت در آینده نزدیک این پنل جدید در هدست های واقعیت مجازی مورد استفاده قرار گیرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید