تحلیلگر آمریکایی:

اروپا دیگر تمایلی به حرف شنوی از آمریکا ندارد

کدخبر: ۲۱۶۱۲۸
اقتصادنیوز: «دارل وست» تحلیل‌گر آمریکایی به شینهوا گفت: اروپایی هادیگر تمایلی به حرف شنوی از آمریکا ندارند آنها جهت گیری سیاست فعلی آمریکا را زیر سوال برده اند و مایل نیستند با واشنگتن در یک مسیر قدم بگذارند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا؛ «دارل وست»، محقق موسسه بروکینگز آمریکا به «شینهوا» خبرگزاری رسمی چین گفت‌: بخش تحریم ها مساله ای مهم است که وزیر خارجه آمریکا در باره آن مطالبی مطرح کرد.

او تاکید کرد که اگر آمریکا بخواهد با تحریم هایی به قول خودش بی نهایت علیه ایران وارد عمل شود روابطش با اروپا نیز دچار مشکل خواهد شد و پیچیدگی اظهارات اخیر وزیر خارجه از هم اکنون هم قابل مشاهده است.

وی تصریح کرد که بر خلاف گفته های وزیر خارجه آمریکا و به رغم خواست ترامپ، بیشتر کشورهای اروپایی می خواهند به ارتباطات و تعاملات تجاری و اقتصادی و همکاری با ایران ادامه دهند.

وست می گوید که آنها دیگر تمایلی به حرف شنوی از آمریکا ندارند آنها جهت گیری سیاست فعلی آمریکا را زیر سوال برده اند و مایل نیستند با واشنگتن در یک مسیر قدم بگذارند.

شینهوا می نویسد که دیگر جامعه بین المللی به خواست ترامپ حرکت نخواهد کرد و با دولت‌ آمریکا علیه ایران هم آواز نخواهد شد بر عکس امروز جامعه بین المللی در حال اتحاد و انسجام برای مقابله با یکجانبه گرایی آمریکاست.

خبرگزاری رسمی چین امروز در تحلیلش خاطر نشان کرد: اظهارات تهدید آمیز اخیر مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا علیه ایران مصرف داخلی دارد و دولت آمریکا در تلاش است تا صداهای مخالف را خاموش کند.

این گزارش از قول «متیو راسلین» تحلیلگر آمریکایی آورده است: امروز دولت آمریکا تندروی و یکجانبه گرایی را به بیشترین حد رسانده است و می خواهد نشان دهد صدای مخالف را تحمل نمی کند.

شینهوا به نقل از وی می افزاید که در واقع وزیر خارجه آمریکا می خواهد نشان دهد که نباید دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا برای تغییر عقیده اش در باره برجام تحت فشار قرار گیرد و دولت باید یکصدا باشد و مخالفان بدانند که دولت برای پیشبرد برنامه خود علیه ایران مصمم است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید