پلیس استانبول اعلام کرد:

دستگیری 51 عضو داعش در استانبول

کدخبر: ۲۱۶۱۵۰
اقتصادنیوز؛ پلیس استانبول اعلام کرد: امروز (جمعه) 51 نفر که سابقه همکاری با داعش و حضور در مناطق درگیری در سوریه و عراق را دارند را بازداشت کرده است. این 51 مظنون بازداشت شده قصد داشتند عملیاتی تروریستی را در استانبول اجرا کنند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس؛ نیروهای امنیتی ترکیه امروز (جمعه) بیش از 50 نفر را به اتهام ارتباط با گروه تروریستی داعش بازداشت کرد.

در جریان عملیات‌های ضد تروریستی که منجر به بازداشت این افراد شد، مقادیر زیادی اسناد محرمانه، تجهیزات ارتباطی و سلاح کشف شد.

در حالی که رسانه‌های محلی ترکیه پیشتر گزارشاتی از حمایت‌های غیرمستقیم آنکارا از داعش از زمان آغاز بحران سوریه منتشر کرده‌اند اما دولت ترکیه مدعی است که طی 2 سال اخیر بیش از 5000 داعشی را بازداشت کرده است.

دولت آنکارا همچنین از زمان وقوع کودتای نافرجام در 15 جولای 2016، ضمن اعمال حالت فوق‌العاده در ترکیه، بیش از50 هزار نفر را بازداشت و حدود 150 هزار نفر را از مشاغل دولتی اخراج کرده است. این بازداشت‌ها و اخراج‌ها هنوز هم ادامه دارد. 

درپی این اقدامات آنکارا بود که چندین کشور اروپایی با انتقاد شدید از نقض حقوق بشر و آزادی بیان در ترکیه، توقف روند مذاکرات را برای عضویت این کشور در اتحادیه اروپا، خواستار شدند. این تصمیم کشورهای اروپایی باعث بروز تنش‌های دیپلماتیک جدید با ترکیه و آغاز جدال لفظی بین سران این کشورها شد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید