وزیر دفاع:

اگر قدرت دفاعی امروز را داشتیم ناو آمریکا را غرق می‌کردیم

کدخبر: ۲۱۶۲۱۴
وزیر دفاع گفت: اگر آن روزی که هواپیمایمان را بر روی خلیج فارس مورد اصابت قرار دادند، توان دفاعی امروز را داشتیم هرگز اجازه نمی دادیم که فرمانده جنایتکار آن ناو را تشویق کنند بلکه آن ناو را به قعر خلیج فارس می فرستادیم.
اگر قدرت دفاعی امروز را داشتیم ناو آمریکا را غرق می‌کردیم

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از تسنیم، امیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در مراسم بزرگداشت چهارم خرداد روز مقاومت و پایداری دزفول با تبریک سالروز آزادی خرمشهر و چهارم خرداد روز مقاومت و پایداری، طی سخنانی اظهار داشت: دفاع مقدس درسهای بسیار آموختنی دارد و دوره ای سرشار از عزت و بزرگی است. در مقایسه با گذشته، دفاع مقدس به برکت مقاومت و پایداری مردممان اتفاقی افتاد که روند تاریخ را تغییر داد.

وی افزود: در 200 سال گذشته با سرنوشت های بسیار بدی در جنگ ها مانند قراردادهای ننگین گلستان و ترکمانچای مواجه بودیم. در دفاع مقدس این روند برعکس شد و در حالی که دشمنان برای تحقیر نظام جمهوری اسلامی ایران برنامه ریزی کرده بودند، با شکست مواجه شدند.

امیر حاتمی ادامه داد: برای اولین بار جنگی انجام شد که وجبی از خاک ما جدا نشد. آنهایی که برای ساقط کردن جمهوری اسلامی جنگ را طراحی کردند، به این نتیجه رسیدند که نگذاریم جمهوری اسلامی پیروز جنگ نشود.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با بیان اینکه در دوران جنگ شاهد دو نوع فرماندهی بودیم، اظهار داشت: یک فرماندهی مربوط به بنی صدر بود که بجز تفرقه چیزی به همراه نداشت. با فرماندهی حضرت امام(ره) وحدت، همدلی و ترکیب مقدس ارتش و سپاه را داشتیم که باعث پیروزی های مهمی شد.

وی افزود: در دفاع مقدس با فرمانبران الهی مواجه بودیم.حال و هوای جنگ ما با هیچ جنگی قابل مقایسه نیست. زمانی که عملیات بیت المقدس تمام شد شهید صیاد شیرازی در خواست مرخصی کرد، ایشان در تمام طول مرخصی رفت در یک اتاقی و سر به سجده گذاشت. زمانی که از ایشان علت را جویا شدند، گفتند که امام فرمودند خرمشهر را خدا ازاد کرد و خواستم به تک تک سلول های بدنم تفهیم کنم که این کار را خدا انجام داد.

امیر حاتمی با تاکید بر اینکه درس های دفاع مقدس باید گفته شود، تصریح کرد: دزفول پارادایم شهری که زیر بمباران است را عوض کرد چراکه تصور از شهری که زیر بمباران است این بود که مردم آن در حال ترک آنجا هستند، اما دزفول  روزهای زیادی زیر موشک باران ها ایستاد و شهید داد.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ادامه داد: دزفول الگوی دیگری در مقابل شهرهای جنگ زده قرار دادکه بر اساس آن هم می شود مقاومت کرد و هم به دیگران کمک کرد.

وی روی پای خود ایستادن را یک از درسهای مهم دفاع مقدس برشمرد و خاطرنشان کرد: به لطف الهی با همین درس آموخته ها تمام نیازمندی های نیروهای مسلح در همه عرصه های موشکی، زمینی، دریایی، هوایی، جنگ الکترونیک، سایبر و ... را خودمان تامین می کنیم و چشممان به صورت و دهان کسی نیستت و از کسی اجازه نخواهیم گرفت.

امیر حاتمی افزود: امروز دشمنان و در صدر آنها امریکای جنایتکار فریادشان بلند است که باید با قدرت دفاعی جمهوری اسلامی ایران مقابله کرد، در حالی که آنها از روز اول نه تنها به عهد خود وفادار نبودند بلکه هر کاری را که از دستشان برآمد علیه کشورمان انجام دادند و در آخر هم عهدشکنی واضحی را در برابر جهانیان انجام دادند.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با تاکید بر اینکه با تکیه بر قدرت دفاعی عزتمان را حفظ خواهیم کرد، تصریح کرد: اگر آن روزی که هواپیمایمان را بر روی خلیج فارس مورد اصابت قرار دادند، توان دفاعی امروز را داشتیم هرگز اجازه نمی دادیم که فرمانده جنایتکار آن ناو را تشویق کنند بلکه آن ناو را به قعر خلیج فارس می فرستادیم.

وی ادامه داد: امروز کسی جرات نگاه نامناسب به جمهوری اسلامی ایران را ندارد چرا که مولفه های قدرتمان را تقویت کرده ایم.

امیر حاتمی با بیان اینکه یک از مولفه های مهم قدرت حضور در منطقه است، گفت: دشمن ما امریکا و رژیم صهیونیستی است و بقیه کشورها دوستان ما هستند الا برخی سرانی که یا آنها همراهی می کنند. توان دفاعی ما در خدمت امنیت مردم منطقه خواهد بود.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با بیان اینکه این روزها برخی حرف های یاوه ای می زنند که در شان خودشان است، تصریح کرد: آنها باید مجددا تاریخ را بخوانند و بدانند که قبلی هایشان این راه را رفتند و دیدند که نمی شود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید