توئیت خبرگزاری عربستان درباره پیامبر حاشیه‌ساز شد

کدخبر: ۲۱۶۲۸۵
اقتصادنیوز: خبرگزاری دولتی عربستان مطلبی در صفحه خود در شبکه اجتماعی درباره مسجد النبی (ص) منتشر کرد که با محکومیت شدید کاربران روبرو شد و آنها این مطلب را اهانت به پیامبر اکرم (ص) توصیف کردند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از تسنیم، خبرگزاری دولتی عربستان (واس) گزارشی را در صفحه خود با عنوان "مناره‌های مسجد نبوی.. از بام یک خانه در دوران رسول تا 10 گلدسته درحال حاضر" منتشر کرد.

برخی فعالان در شبکه های اجتماعی سبک نگارش مطلب را اهانت به پیامبر اکرم (ص) و بی احترامی به جایگاه و شان و منزلت ایشان در نگارش آن دانستند.

سپس خبرگزاری دولتی عربستان مجبور شد تا این مطلب توئیتری را حذف و تیتر خبر را به "10 مناره مسجد نبوی زائران مدینه منوره را جذب می‌کند" تغییر دهد.

اما فعالان در شبکه اجتماعی توئیت خبرگزاری دولتی عربستان را نوعی فخر فروشی در زمینه توسعه مسجد النبی (ص) نسبت به دوران حیات ایشان دانسته و تاکید کردند که به هیچ وجه مجالی برای چنین مقایسه‌ای وجود ندارد.

برخی دیگر از کابران نیز به شدت به نحوه نگارش مطلب خبرگزاری دولتی عربستان معترض شدند و تاکید کردند که چرا خبرگزاری دولتی عربستان کلمه "الرسول" را به تنهایی و بدون عبارت "علیه الصلاه و السلام" آورده است؛ به ویژه که این مطلب را خبرگزاری کشوری آن را نگاشته است که همچنان خود را یک کشور اسلامی قلمداد می‌کند.

خاطر نشان می‌شود آل سعود از زمانی که بر عربستان مسلط شد، طرح‌ها و برنامه‌های هدفمندی را برای تخریب آثار تاریخی اسلامی دوران پیامبر(ص) به بهانه توسعه حرمین شریفین اجرا کرده و تا کنون بخش  اعظم این آثار تاریخی را ویران کرده است، حکومت سعودی همواره به توسعه حرمین شریفین به عنوان یک امتیاز ویژه برای خود فخر‌فروشی می‌کند، این در حالی است که این رژیم آثار مربوط به دوران عبدالعزیز موسس آل سعود در الدرعیه را به عنوان آثار تاریخی و باستانی حفظ کرده است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید