محک جدی تیم ملی فوتبال ایران مقابل ترکیه

کدخبر: ۲۱۶۶۲۱
تیم ملی فوتبال ایران در حالی از ساعت 22:45 امشب در دیداری دوستانه در ورزشگاه باشاک‌شهیر فاتح تریم شهر استانبول به مصاف ترکیه می‌رود که این اولین تقابل دو تیم پس از 44 سال است. اولین رویارویی ایران و ترکیه در مستطیل سبز به سال 1950 و آخرین تقابل‌شان هم به سال 1974 بازمی‌گردد.
محک جدی تیم ملی فوتبال ایران مقابل ترکیه

 

به گزارش اقتصاد نیوز، ترکیه را می‌توان یکی از جدی‌ترین حریفان تدارکاتی تیم ملی در راه آماده‌سازی جام جهانی دانست. فوتبال ملی و باشگاهی ترکیه در سال‌های اخیر رشد چشمگیری داشته با این حال این همسایه فوتبالی قدرتمند اکنون در جام جهانی حضور ندارد  ولی فوتبال ایران یکی از ۳۲ تیم برتر دنیاست. همین مساله شاید اهمیت کار تیم ملی و کارلوس کی‌روش را آشکارتر کند. 

ترکیه که خودش را برای حضور قدرتمند در جام ملت‌های اروپا آماده می‌کند، در بازی با ایران خیلی بی‌انگیزه نیست هرچند بازیکنان سرشناس خود را مقابل ایران ندارد. با این حال مسابقه ایران و ترکیه جذابیت زیادی برای فوتبالدوستان هر دو کشور دارد. 

لوچسکو سرمربی رومانیایی ترکیه نیز اعلام کرده از ترکیبی از بازیکنان جوان و باتجربه‌اش مقابل ایران استفاده خواهد کرد و ایران حریفی جدی برای ترکیه خواهد بود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید