اعزام یک هیئت آمریکایی به کره شمالی

کدخبر: ۲۱۶۷۱۷
اقتصادنیوز: رئیس جمهور آمریکا از اعزام یک هیئت دیپلماتیک به کره شمالی برای آماده کردن مقدمات دیدارش با رهبر کره شمالی خبر داده است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از تسنیم، رویترز نوشت، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا روز یکشنبه گفت: یک تیم آمریکایی وارد کرده شمالی شده است تا مقدمات لازم برای دیدار وی با کیم جونگ اون رهبر کره شمالی را آماده کند.

این در شرایطی است که ترامپ هفته گذشته در ابتدا در اقدامی غیرمنتظره اعلام کرد که دیدار آتی وی با رهبر کره شمالی که قرار بود 22 خردادماه در سنگاپور برگزار شود، لغو شده است ولی بعدا ضمن بازنگری در این تصمیم، اعلام کرد که هنوز چیزی تغییر نکرده و تلاش ها برای برگزاری این دیدار تاریخی همچنان ادامه دارد.

پیش از این وزارت خارجه آمریکا نیز اعلام کرده است که مقام های ایالات متحده و کره شمالی در روستای پانمون جون واقع در منطقه غیرنظامی مشترک کره جنوبی و کره شمالی، دیدار کرده اند.

ترامپ با انتشار پیامی در توئیتر نوشت: تیم ایالات متحده به کره شمالی رسیده است تا مقدمات لازم برای دیدار من و رهبر کره شمالی را آماده کند.

ترامپ افزود: من صادقانه بر این باورم که کره شمالی پتانسیل زیادی برای تبدیل شدن به یک کشور بزرگ از نظر اقتصادی و مالی را دارد. کیم جونگ اون با من درباره این مساله هم نظر است. این مساله اتفاق خواهد افتاد.

سارا سندرز سخنگوی کاخ سفید نیز پیش از این در سخنانی گفت: یک تیم دیپلماتیک آمریکایی به سنگاپور سفر کرده است.

این در تحولات در حالی است که مون جائه این رئیس جمهور کره جنوبی و کیم جونگ اون بار دیگر روز شنبه با یکدیگر دیدار کرده اند.

کره شمالی از سال 2006 میلادی تاکنون که نخستین آزمایش هسته ای خود را انجام داده است، با تحریم های شدید بین المللی روبرو است.

یک مقام آمریکایی در این باره گفت: سونگ کیم سفیر سابق آمریکا در کره جنوبی ریاست این هیئت آمریکایی را بر عهده خواهد داشت و این هیئت قرار است با مقام های کره شمالی در این روستای مرزی دیدار کنند.

وی افزود: راندال شریور مقام پنتاگون نیز در این تیم آمریکایی حضور دارد.

روزنامه واشنگتن پست نیز پیش از این نوشت: آلیسون هوکر کارشناس کره در شورای امنیت ملی کاخ سفید با "چوئه سون هوی" معاون وزیر خارجه کره شمالی دیدار کرده است.

این روزنامه آمریکایی افزود: این مذاکرات قرار است دوشنبه و سه شنبه نیز ادامه پیدا کند.

رهبر کره شمالی در دیدار روز شنبه خود با رئیس جمهور کره جنوبی بار دیگر آمادگی خود را برای تلاش در جهت خلع سلاح کامل شبه جزیره کره اعلام کرده و ابراز تمایل کرده است تا با ترامپ دیدار کند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید