آذری جهرمی: پیام‌رسان‌های داخلی ۱۰.۵ میلیون کاربر فعال دارند

کدخبر: ۲۱۶۷۲۹
اقتصادنیوز: وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: در حال حاضر ۱۰.۵ میلیون مشترک پیام‌رسان‌های داخلی را به صورت فعال نصب کرده‌اند و این آمار نیز در حال افزایش است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حاشیه نشست کمیسیون‌های مشترک امنیت ملی و صنایع و معادن مجلس با پیام‌رسان‌های داخلی، با اشاره به جمع‌بندی صورت گرفته در این نشست اظهار داشت: بر اساس تصمیم صورت گرفته مقرر شد کارگروهی متشکل از مجلس، وزارت ارتباطات و پیام‌رسان‌ها برای حل مشکلات پیام‌رسان‌های داخلی تشکیل شود.

وی با بیان اینکه جلسه امروز سازنده بود، خاطرنشان کرد: هم دستگاه‌های اجرایی اعلام آمادگی مجلس را برای حل مسائل پیام‌رسان‌ها متوجه شدند و هم پیام‌رسان‌ها دغدغه‌های مردم را در این زمینه بهتر دریافت کرده‌اند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در خصوص آمار استفاده از پیام‌رسان‌های داخلی توسط مردم گفت: بعد از فرآیند مهاجرت، یک میلیون نفر کلا تلگرام را حذف کرده‌اند و در حال حاضر نیز مجموعاً هفت میلیون نفر پیام‌رسان‌های داخلی را نصب کرده‌اند و با توجه به اینکه برخی افراد همزمان چند پیام‌رسان را دارند، در مجموع ۱۰.۵ میلیون نفر مشترک اقدام به نصب فعال پیام‌رسان‌های داخلی کرده‌اند و این پیام‌رسان‌ها نیز ۴۲ گیگابیت بر ثانیه ترافیک کاربران را می‌توانند مدیریت کنند.

آذری جهرمی تصریح کرد: ۲۵ درصد کاربران پیام‌رسان‌های خارجی به پیام‌رسان‌های داخلی مراجعه کرده‌اند و ۷۵ درصد باقی‌مانده نیز یا همچنان در آن پیام‌رسان‌ها باقی مانده‌اند، یا ترجیح داده‌اند از دیگر پیام‌رسان‌ها استفاده کنند، اما روند استفاده از پیام‌رسان‌های داخلی با شیب خوبی در حال افزایش است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید