اتریش: آمریکا غیرقابل اعتمادتر شده است

کدخبر: ۲۱۶۷۹۶
اقتصادنیوز: «سباستین کورتس» صدر اعظم اتریش در مصاحبه ای تصریح کرد: آمریکا غیرقابل اعتماد تر شده است و در چنین شرایطی، مهم این است که کشورهای اروپا اتحاد خود را حفظ کنند.

​به گزارش اقتصادنیوز به نقل از  ایرنا، این مقام اتریشی در مصاحبه با روزنامه فایننشال تایمز همچنین خواستار کاهش تنش در روابط بین مسکو و واشنگتن شد و بر آمادگی کشورش برای ایفای نقش میانجی بین روسیه و غرب تاکید کرد. 

این سیاستمدار اتریشی همچنین بارها تاکید کرد که وین از قدیم روابط خوبی با روسیه داشته است وخواستار از سرگیری مذاکره با این کشور شد.

کورتس خاطرنشان کرد: نمی توانیم به تنهایی بحران اوکراین و سوریه را حل کنیم و فقط وقتی موفق خواهیم بود که راهی برای حفظ اتحاد در همکاری با روسیه و آمریکا پیدا کنیم.

وی افزود: کشورهایی مانند اتریش که همیشه نقش میانجی را داشته اند در صورت داشتن روابطی مثبت با مسکو، تاثیری منفی در اتحادیه اروپا ندارند. 

کورتس همچنین از سیاست های مهاجرتی اتحادیه اروپا انتقاد کرد و گفت، بسیاری از کشورهای عضو این اتحادیه مواضع خود را درباره مساله مهاجرت تغییر دادند و اگر صادق باشند باید تصدیق کنند که سیاست مهاجرتی آنها در سال های 2015 و 2016 اشتباه بوده و نه تنها این بحران را کاهش نداد بلکه به تشدید آن کمک کرد.

خبرگزاری اسپوتنیک در همین زمینه گزارش داد: کورتس فوریه گذشته (بهمن 96) در دیدار از مسکو درباره مسائل منطقه ای و بین المللی با «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه مذاکره کرد. این مذاکرات در چارچوب ریاست اتریش بر سازمان امنیت و همکاری اروپا و مسئولیت آینده این کشور در ریاست شورای اتحادیه اروپا برگزار شد.

در حال حاضر ریاست شورای اتحادیه اروپا را کشور بلغارستان برعهده دارد که از اول ژانویه 2018 آغاز شده و تا 30 ژوئن 2018 (9 تیر) ادامه خواهد یافت.

به گزارش ایرنا، کورتس روز شنبه و پیش از نشست غیررسمی سران اتحادیه اروپا در صوفیه به خبرنگاران اتریشی ضمن انتقاد از سیاست های آمریکا گفت: «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری این کشور منافع اقتصادی اروپا را تهدید می کند و ما تصمیم گرفته ایم که علیه این سیاست اقدام کنیم.

این مقام اتریشی با اشاره به تاثیرات منفی خروج آمریکا از برجام بر شرکت های اروپایی گفت: تلاش خواهیم کرد تا توافق با ایران نجات یابد.

وی افزود: این توافق از یک سو ایران را از انزوا خارج کرد و از سوی دیگر فرصت هایی برای اقتصاد اتریش و اتحادیه اروپا فراهم کرد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید