بلژیک: باید ثابت کنیم توانایی اجرای آن را داریم

کدخبر: ۲۱۶۸۰۴
اقتصادنیوز؛ وزیر خارجه بلژیک گفت: تلاش داریم که برجام را به پیش ببریم چرا که (توافق هسته‌ای) بسیار شفاف است و تعهدی از جانب اتحادیه اروپا و کل جامعه جهانی است؛ پس بسیار مهم است که اثبات کنیم توانایی اجرای آن را داریم.
بلژیک: باید ثابت کنیم توانایی اجرای آن را داریم

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا؛ دیدیه ریندرز (Didier REYNDERS) وزیر امور خارجه بلژیک در بدو ورود به محل اجلاس امروز وزیران امور خارجه اتحادیه اروپا در پاسخ به سوالی در مورد فقدان ضمانت های مالی برای شرکت های اروپایی فعال در ایران گفت: اتحادیه اروپا نه تنها در بخش عمومی مانند بانک مرکزی (ایران) و بانک سرمایه گذاری اروپا با طرف ایرانی همکاری خواهد کرد بلکه در تلاش است تا علاوه بر تشویق شرکت های کوچک و متوسط به حضور در ایران، شرکت های بسیار بزرگ را نیز به فعالیت در ایران تشویق کند. این کار ساده ای نیست چرا که ما از اقدام های فرامرزی آمریکا آگاه هستیم ولی تلاش می کنیم تا همکاری مفیدی با ایران داشته باشیم.

وی افزود: اگر بنا باشد که توافق با کره شمالی را به پیش ببریم بسیار مهم است که اثبات کنیم مانند توافق با ایران توانایی اجرای چنین توافقنامه ای را داریم. این وظیفه اتحادیه اروپا است و در این زمینه متحد هستیم. 
تیمو سوینی (Timo SOINI) وزیر امور خارجه فنلاند نیز بحث امروز در مورد ایران را 'بسیار مهم' دانست و ضمن ابراز امیدواری در مورد سازنده بودن این نشست، گفت: وضعیت چندان آسانی نیست. ما به زمینه های مشترک و تصمیم متفق القول نیازمندیم.

فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرد که مهم ترین دستور کار اجلاس امروز وزیران امور خارجه کشورهای عضو، اتخاذ تمهیداتی برای حفظ توافق هسته ای و محافظت از سرمایه گذاری در ایران است.

وی گفت: ما ابزارهای لازم برای مراقبت و حفاظت از سرمایه گذاری های اقتصادی را به خصوص زمانی که مطابق با منافع امنیتی مان باشند، در اختیار داشته و مصمم به انجام آن هستیم.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید