ظریف: هند تحریم های یکجانبه علیه ایران را به رسمیت نمی شناسد

کدخبر: ۲۱۶۸۴۴
اقتصادنیوز؛ محمدجواد ظریف گفت: دولت هند همانطور که خانم وزیر خارجه در مصاحبه امروز خود اعلام کردند تحریم های یکجانبه علیه ایران را به رسمیت نمی شناسد و دو طرف تصمیم دارند که روابط خود را در همه حوزه ها گسترش دهند.
ظریف: هند تحریم های یکجانبه علیه ایران را به رسمیت نمی شناسد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر؛ محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در حاشیه دیدار با وزیر امور خارجه هند در جمع خبرنگاران در خصوص دست آوردهای این سفر اظهارداشت: ما از صبح امروز جلسات مختلفی در سطح معاونین وزرا در وزارت خانه های گوناگونی داشتیم. خوشبختانه جامعه بین الملل علاقه مند به حفاظت پر قدرت از توافق هسته ای است.

وزیر امور خارجه کشورمان تصریح کرد: بانک مرکزی بحث های خوبی در حوزه نفت و ادامه همکاری های نفتی و همچنین حوزه های اکتشاف نفت و همکاری ها در پروژه های نفتی و همکاری برای تعاملات بازرگانی، پولی و مالی بین دو کشور داشت.

ظریف افزود: همچنین استفاده‌ از ارزهای ملی و صحبت در خصوص راه آهن، همکاری هایی که در زمینه خطوط راه آهن، بندر چابهار و کریدور شمال جنوب برای همکاری های گسترده تر ترانزیتی میان دو کشور را داشتیم.

وی ادامه داد: در جلسه طولانی که امروز بعد از ظهر با خانم وزیر داشتیم تمام این حرف ها مرور شد و تصمیم گرفتیم که علاوه بر توافقات صورت گرفته کمیته های مشترکی هم برای همکاری های بانکی و هم همکاری های بازرگانی به خصوص توافقات تعرفه ای میان دو کشور، تعرفه ترجیحی و همکاری های بانکی و نفتی کمیته هایی تشکل شود و روی موضوعات جدیدی که بعد از خروج آمریکا از برجام، نحوه ادامه و تقویت همکاری ها صورت پذیرد اما اراده سیاسی دو کشور و زمینه های همکاری این دو بسیار خوب است لذا بنده بسیار از این سفر رضایت دارم.

وزیر امور خارجه تصریح کرد: بحث های خوبی صورت گرفت و اینها نشان می دهد خوشبختانه جامعه بین الملل علاقه مند به حفاظت پر قدرت از توافق هسته ای است.

ظریف در پایان خاطر نشان کرد: بر این اساس شرکای تجاری ما و سایر اعضای برجام نیازمند آن هستند که این روش را ادامه دهیم، تا اینکه بتوانیم در صورت گرفتن تضمین های لازم از طرف آنها، برجام به حیات خود ادامه دهد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید