نامه بزرگترین طایفه شهر کازرون به بیت رهبری/ درخواست برای میانجیگری +سند

کدخبر: ۲۱۶۸۶۰
اقتصادنیوز : خاندان امیرعضدی بزرگترین طایفه شهر کازرون و از نوادگان ناصر دیوان به پیشتیبانی از مردم کازرون و برای ختم به خیر کردن حوادث اخیر کازرون به بیت رهبری نامه ای نوشت
نامه بزرگترین طایفه شهر کازرون به بیت رهبری/ درخواست برای میانجیگری +سند

به گزارش اقتصادنیوز ،پس از حوادث کازرون یکی از بزرگترین طایفه های این شهر برای ختم به خیر شدن این اتفاقات به مقام معظم رهبری نامه ای نوشته است . 

در متن این نامه آمده است : 

حضور محترم مقام معظم رهبری

حضرت آیت الله خامنه ای (مد ظله العالی)

با عرض سلام و تحیات

احتراما" ؛ همانگونه که مستحضرید طی دو ماه گذشته در شهرستان کازرون اتفاقات ناخوشایندی به وجود آمده؛ که در ادامه به سبب سوء مدیریت و استنباط های غلط از شرایط حاکم، منجر به کشته و زخمی شدن عده ای از جوانان و مردان و زنان کازرون گردیده است.

علیهذا با عنایت به اتفاقات اخیر بر خود وظیفه میدانیم مواردی چند ، جهت تنویر ذهن حضرتعالی و آحاد ملت شریف ایران اعلام نماییم.

۱. مردم کازرون از دیار دلیران ناصر دیوان ، قهرمان مبارزه با استعمار پیر ( انگلستان) بوده و دارای سابقه میهن دوستی و مقابله با قدرت های خارجی در زمان استعمار و انقلاب و دفاع مقدس می باشند که امر ملحوظ بر همگان مشخص و مبرهن بوده و در تمامی شرایط پشتیبان ایران اسلامی بوده، هستند و خواهند بود.

۲. طی دو ماه گذشته شهروندان کازرون توجها" به حرکت غیر متعارف و غیر منطقی نماینده خود در مجلس شورای اسلامی مبنی بر تغییر در تقسیمات کشوری (که موجبات تخدیش هویت مردم و شهر دیرپای کازرون می گردد) بر آن شدند که بدوا" در فضایی مسالمت آمیز، با ایشان به گفتگو بپردازند اما در کمال ناباوری و شگفتی و بر خلاف قول و تعهدی که به مردم ، علی الخصوص مردم شهر کازرون داشته و دارند با عدم تعامل ایشان مواجه گردیدند.

٣-در مرحله بعد مردم و ریش سفیدان شهرکازرون سعی کردند در فضایی مسالمت آمیز و دلسوزانه به موضوع تقسیمات کشوری کازرون ورود پیدا کرده و با توجه به ظرفیتهای موجود سعی در برطرف کردن اتفاقات و تضادها کنند.فی الحال و مع الاسف به دلیل عدم مدیریت صحیح میدانی و لجاجت های پی درپی نماینده محترم شهر، یک موضوع کاملا " اجتماعی به یک مساله ملی و امنیتی تبدیل شده است. لذا بر خود لازم دانسته به استحضار آن عالیمقام  برسانیم؛ اتفاقات اخیر در کازرون به هیچ وجه امنیتی و سیاسی نیست و مردم کازرون به هیچ وجه به دنبال تقابل با نظام و حکومت نبوده و نخواهند بود و صرفا یک خواسته ای اجتماعی با خاستگاه تاریخی دارند که با  تساهل و تسامح قابلیت حل و فصل دارد.

۴.بدین وسیله خاندان امیرعضدی نیز با سابقه بیش از یک قرن مبارزه با استعمار و با هویتی که مقبول عام و خاص است ؛ اعلام می نماید که وقایع اخیر در شهرستان کازرون امنیتی و سیاسی نبوده و امری است که با هویت تاریخی شهر کازرون عجین شده است.

کازرون در مقابله با اشغالگران انگلیس، ناصر دیوانی داشت که جان برکف و دلیر حاضر نشد خاکش را به زر بیگانه بفروشد. مردم مظلوم کازرون از اولین کسانی بودند که علیه استبداد دست به اعتراض زدند و جز سه شهری بودند که حکومت را مجبور به برپایی حکومت نظامی کردند. بانوبرنجی‌ها دست از جان شستند تا نهال انقلاب آبیاری شود. 

کازرون در جنگ تحمیلی هم ایران را تنها نگذاشت که خود را از ایران و ایران را از خود می‌دانست. هزار و صد شهید گواه وطن‌دوستی این مردم پرشور است. مردم کازرون پس از ده‌ها سال مبارزه با استعمار و دشمن بعثی و تلاش برای حفظ نظام از طریق شرکت در انتخابات‌های متوالی دین خود را به نظام و انقلاب پرداخت کرده‌اند. اکنون وقت آن رسیده است که مسئولان امر، به مطالبه‌ی به حق آن‌ها که حفظ حریم خاک شهرستان کازرون است، رسیدگی کنند و جوانان انقلابی‌اش را که با دسیسه‌ی دست‌های پشت پرده و جدایی‌طلب در موقعیتی قرار گرفتند که بازداشت شوند را آزاد کنند ‌. مردم غیور کازرون هنوز هم روحیه‌ی انقلابی خود را حفظ کرده‌اند و زیر بار هیچ ستمی نمی‌روند با این حال در چندین روز تجمع مسالمت‌آمیز متوالی نشان دادند که با مبانی نظام اسلامی هیچ مشکل و عنادی ندارند. پس توقع دارند برخوردی درخور مبارزاتشان و نظام اسلامی با آنان شود.

فلذا با عنایت به اتفاقات اخیر و ضمن همدردی با بازماندگان قربانیان چند روز اخیر، این خاندان ورود مدبرانه آن عالم فرزانه را به موضوع ما نحن فیه جهت حل و فصل مسئله، خواستار است.

در انتها ضمن قدردانی از حمایت های بی دریغ حضرتعالی، توفیقات روز افزون برای آن رهبر فرزانه و تمام مسئولین دلسوز نظام جمهوری اسلامی را از خداوند متعال خواستاریم.

با تقدیم احترام

خاندان امیر عضدی

اردیبهشت ماه ۱۳۹۷

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید