ملی پوش فوتبال ایران در آستانه باشگاه صد تایی ها

کدخبر: ۲۱۶۸۷۲
اقتصادنیوز: احسان حاج‌صفی بعد از جلال حسینی، رکورددار تعداد بازی ملی در تیم فعلی کی‌روش است.
ملی پوش فوتبال ایران در آستانه باشگاه صد تایی ها

به گزارش اقتصاد نیوز و به نقل از سایت نود، اعداد گاهی اوقات شاید با بالاتر رفتن ارزش خاصی را نشان ندهند اما می‌توانند نشان‌دهنده یک ثبات باشند. ثباتی که کمترین چیزی که به دنبال خودش می‌آورد تجربه است. اعداد در فوتبال هم جایگاه ویژه‌ای دارند. آنقدر ویژه که رکوردهای کوچک و بزرگ ثبت می‌شود و باشگاه‌های صدتایی‌ها به وجود می‌آید و بازیکنان و مربیان برای رسیدن و شکستن آنها تلاش می‌کنند. این  رکوردها و اعداد در قامت ملی با توجه به بازی‌های کمتر و کیفیت بالاتر ارزشی بیش از اعداد و ارقام باشگاهی پیدا می‌کنند. یکی از اعداد مهم ملی باشگاه صدتایی‌هاست. بازیکنانی که توانسته‌اند بیش از صدبار پیراهن تیم ملی را برتن کنند و تیم ملی ایران برای اولین بار در سال‌های اخیر از حضور همچین بازیکنی بی‌بهره است.

بعد از خط خوردن سیدجلال حسینی، هیچ کدام از بازیکنان کی‌روش عضو باشگاه صدتایی‌ها نیستند. نزدیک‌ترین بازیکن به باشگاه صدتایی‌ها، احسان حاج‌صفی است. بازیکنی که ۹۳ بازی ملی دارد و با وجود حضور در بازی‌های دوستانه و سه بازی روسیه هم به صد بازی ملی نخواهد رسید. در میان بقیه بازیکنان تیم ملی هم جز حاج‌صفی، بازیکنی حضور ندارد که در بازه زمانی طولانی‌تر مثلا تا  پایان جام ملت‌های آسیا یا بعد از آن به این باشگاه نزدیک شود و تا مدت‌ها احسان حاح‌صفی تنها بازیکن صدتایی تیم ملی خواهد بود.

بعد از او، مسعود شجاعی با ۷۳ بازی ملی قرار دارد. بازیکنی که اگرچه از نظر حضور در جام‌جهانی با سه دوره حضور رکورددار است و با ۱۶ سال حضور در تیم ملی رکوردی منحصربه‌فرد را ثبت کرده است اما با توجه به سنش نمی‌تواند نام خود را در باشگاه صدتایی‌ها به ثبت برساند. البته ایران، تنها تیمی نیست که بازیکنی با بیشتر از ۱۰۰ بازی ملی را به جام جهانی نمی‌برد. برزیل، آلمان، انگلیس، فرانسه، بلژیک، کلمبیا، لهستان و چند کشور دیگر از جمله مراکش همگروه ایران هم شرایط مشابهی دارند و تیم جوانی را به جام جهانی برده‌اند. پاناما با ۶ بازیکن بالای صد بازی ملی هم صاحب باتجربه‌ترین تیم جام جهانی است. البته تا زمان جام جهانی و در طول جام، چند بازیکن فرصت صدتایی شدن دارند و از طرفی بعضی دیگر ممکن است به لیست ۲۳ نفره تیم‌شان نرسند. در ایران، هیچکدام از این اتفاقات نمی‌افتد و تیم ملی با این ترکیب، قطعا بدون بازیکن صدتایی به روسیه وارد و از آن خارج خواهد شد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس سایر رسانه ها
    کارگزاری مفید