آزادی بیش از 10 هزار زندانی جرائم غیرعمد از زندان

کدخبر: ۲۱۶۸۹۱
اقتصادنیوز : معاون اجرایی ستاد دیه کشور گفت: 10 هزار و 679 نفر زندانی جرائم غیر عمد با بدهی 9 هزار و 720 میلیارد ریال سال گذشته از زندان های کشور آزاد شدند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا ، مجید احسانی شامگاه دوشنبه در شانزدهمین جشن گلریزان آزادی زندانیان معسر در بند استان هرمزگان اظهار داشت: در 28 سال فعالیت ستاد دیه کشور زمینه آزادی 114 هزار زندانی جرائم غیرعمد فراهم شده است. 

وی افزود: ستاد دیه وظیفه آزادی زندانیان غیر عمد را برعهده دارد و این مهم جز با حمایت های مردم و خیران محقق نخواهد شد و علاوه بر موضوع آزادی زندانیان، ستاد دیه کشور چندسالی است که موضوع پیشگیری از وقوع جرم را پیگیری می کند. 

معاون اجرایی ستاد دیه کشور ابزار کرد: هر مبلغی که در جشن های گلریزان در استان ها از جمله هرمزگان جمع آوری شود، معادل آن از سوی ستاد دیه کشور به این استان ها اختصاص می یابد. 

** 16 هزار و 201 نفر در تصادف های جاده ای جان باختند 

احسانی هم چنین گفت: در رابطه با تصادف های رانندگی درون شهری و برون شهری کشور در سال گذشته 16 هزار و 201 نفر جان باختند. 

معاون اجرایی ستاد دیه کشور عنوان کرد: این تعداد شامل 12 هزار و 709 نفر مرد و 3 هزار و 492 نفر زن بودند که نسبت به سال ماقبل آن 1.7 دهم درصد افزایش داشته است. 

معاون اجرایی ستاد دیه کشور هم چنین در رابطه با صدمه دیدگان تصادف های جاده ای ابراز کرد: 335 هزار و 995 نفر درسال 96 مصدوم شدند. 

احسانی ضمن تاکید بر توجه به نقاط آسیب پذیر جاده ها، فرهنگ سازی در خصوص رعایت قوانین ترافیکی و راهنمایی و رانندگی گفت: معلولیت و مصدومیت سرپرستان خانواده علاوه بر هزینه های درمان، هزینه های اجتماعی را به جامعه تحمیل می کنند. 

وی در این رابطه به موضوع تصویب قانون گذاری بیمه اجباری شخص ثالث به همت ستاد دیه کشور در سال 95 اشاره کرد. 

معاون اجرایی ستاد دیه کشور اظهار کرد: اگر این قانون به تصویب نمی رسید سالانه شاهد زندانی شدن هزاران نفر محکوم به پرداخت دیه حادثه رانندگی در زندان های کشور بودیم.  

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید