ترامپ بر خلع سلاح غیرقابل بازگشت کره شمالی اصرار دارد

کدخبر: ۲۱۶۹۴۱
اقتصادنیوز: رئیس جمهور آمریکا و نخست وزیر ژاپن در تماس تلفنی بر خلع سلاح هسته ای کامل و غیر قابل بازگشت کره شمالی تاکید کردند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از تسنیم، "دونالد ترامپ" رئیس جمهور آمریکا با "شینزو آبه" نخست وزیر ژاپن روز دوشنبه تلفنی گفت و گو کردند و توافق کردند که پیش از دیدار با رهبر کره شمالی در سنگاپور با یکدیگر دیدار کنند.

این احتمال وجود دارد که دیدار ترامپ و آبه در حاشیه نشست کشورهای هفت در کانادا در هشتم ژوئن باشد. برخی نیز این احتمال را مطرح کرده اند که آبه به آمریکا سفر کند.

ترامپ و آبه توافق کردند که تحت تفاهمات و سیاستی مشترک با یکدیگر کار کنند. نخست وزیر ژاپن و رئیس جمهور آمریکا در این تماس تلفنی خواستار خلع سلاح هسته ای کامل، قابل راستی آزما و به شیوه غیرقابل بازگشت کره شمالی شدند.

ترامپ در این تماس تلفنی آبه را در جریان آخرین تحولات درباره دیدارش با کیم جونگ اون رهبر کره شمالی قرار داد و آبه نیز بر آزادسازی شهروندان ژاپنی تحت بازداشت در پیونگ یانگ تاکید کرد.

کاخ سفید نیز طی بیانیه ای اعلام کرد که ترامپ و آبه در تماس تلفنی خود بر دستیابی به خلع سلاح هسته ای، شیمیایی و بیولوژیکی دائم و کامل و برنامه موشک های باستیک کره شمالی تاکید کردند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید