نوبخت: امسال کسری بودجه نداریم/ قیمت خرید تضمینی گندم 1300 تومان است

کدخبر: ۲۱۶۹۸۲
اقتصادنیوز: سخنگوی دولت گفت: قیمت خرید گندم از کشاورزان ۱۳۰۰ تومان است اما با توجه به هزینه‌های جنبی این مبلغ برای دولت ۱۴۰۰ تومان تمام می‌شود.
نوبخت: امسال کسری بودجه نداریم/ قیمت خرید تضمینی گندم 1300 تومان است

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت در نشست هفتگی با خبرنگاران اظهار کرد: براساس سیاست‌های جدید ارزی همه واردات از طریق ثبت سفارش انجام می شود و بانک مرکزی هم ابتدا ارز را تخصیص می دهد و سپس آن را پرداخت می‌کند.

سخنگوی دولت افزود: براساس گزارشی که دریافت کردم از ابتدای سال تا تاریخ ۶ خرداد بالغ بر ۱۹ میلیارد و ۷۷۴ میلیون دلار برای ۱۸۲ هزار و ۲۱۶ قلم کالا ثبت سفارش انجام شده است.

قیمت خرید گندم از کشاورزان ۱۳۰۰ تومان است

وی ادامه داد: تا 6 خرداد امسال یک میلیون و ششصد و سی و پنج هزار تن گندم خریداری شد و ارزش گندم خریداری شده بالغ بر دو هزار و صد و هفتاد میلیارد تومان است.از این مبلغ هم هزار و صد میلیارد تومان به کشاورزان پرداخت شده و هزار و هفتاد میلیارد تومان دیگر باقی مانده است و معمولا تا آبان ماه که خرید تمام می‌شود، همه اینها را تسویه می‌کنیم.

نوبخت گفت: قیمت خرید گندم از کشاورزان ۱۳۰۰ تومان است اما با توجه به هزینه‌های جنبی این مبلغ برای دولت ۱۴۰۰ تومان تمام می شود.

سخنگوی دولت با بیان اینکه در ۹ فروردین امسال صندوق بین المللی پول گزارشی درباره ایران منتشر و رشد اقتصادی کشورمان را ۴ درصد پیش بینی کرده و گفته که نرخ بیکاری کاهش می‌یابد، گفت:طبق این گزارش همچنین همچنین پیش بینی شده  ۹۷ میلیارد دلار به تولید ناخالص ملی ایران اضافه می شود.

تا پایان سال کسری بودجه نداریم

وی با اشاره به اینکه تا پایان سال کسری بودجه نخواهیم داشت، اظهار کرد: برای سال جاری با مدیریت تخصیص منابع، کشور را پیش می‌بریم و اولویت بندی می‌کنیم‌.

نوبخت ادامه داد: برای حمایت و صیانت از مردم حالتهای مختلفی را تا پایان سال پیش بینی کردیم به هر ترتیب دشمن ما را تهدید کرده است.

سخنگوی دولت با اشاره به اینکه  پاداش بازنشستگی کارکنان دولت حدود ۴ تا ۵ هزار میلیارد تومان است که بیشتر این مبلغ مربوط به فرهنگیان می شود، افزود: تا قبل از پایان برنامه ششم سعی می‌کنیم همسان‌سازی حقوق‌های بازنشستگان را رعایت کنیم‌.

وی گفت: دولت مدعی نیست که مردم مشکلی ندارند، تنها چیزی که کم نداریم مشکل است؛ اما به عنوان خدمتگزارن مردم باید بتوانیم مشکلات را کاهش دهیم. دشمنان تلاش می‌کنند چشمه ما را بخشکانند و فروش نفت، بیمه، کشتی رانی و ... را با مشکل مواجه کنند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید