ترکیه زمین‌های شمال سوریه را می‌خرد

کدخبر: ۲۱۷۲۴۲
اقتصادنیوز: روزنامه 'الوطن' چاپ دمشق نوشت: اموال هنگفتی که گفته می شود متعلق به دولت آنکارا است، به سوی بازار خرید املاک و زمین های واقع در شمال سوریه از سوی افراد ناشناس و سرکرده های گروه های مسلح هوادار ترکیه سرازیر شده است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، منابع محلی در عفرین و مناطق شمالی استان ادلب سوریه امروز (چهارشنبه) در گفت وگو با 'الوطن' تاکید کردند: هدف از خرید این زمین ها که بخش عمده آنها کشاورزی است، تضمین حاکمیت ترکیه بر مناطق گسترده ای از مرزهای مشترک با ادلب و عفرین در شمال حلب است تا به بهانه تضمین امنیت مرزها و اسکان شبه نظامیان مسلح تروریست آن ها را ضمیمه خاک خود کند. 

این منابع محلی خاطرنشان کردند: رژیم ترکیه به تروریست ها قول داده است تا به جای اردوگاه هایی که در آن ها اقامت دارند، به طور دائمی در شهر عفرین و مناطق مرزی سوریه با ترکیه اسکان یابند و با بکارگیری آن ها در تشکیلات شبه نظامی مسلح وابسته به ارتش ترکیه فرصت های شغلی برایشان فراهم آورد.

بالگردهای ارتش سوریه در همین راستا اطلاعیه هایی بر فراز شهرک های سرمدا و الدانا در حومه شمالی ادلب پخش کردند که در آن افراد مسلح به برقراری صلح و آشتی و کنار گذاشتن سلاح و دوری جستن از سرسختی بر سر ادامه جنگ و غنیمت شمردن فرصت به دست آمده دعوت شده اند.

همچنین بالگردهای ارتش سوریه اطلاعیه هایی را بر فراز اردوگاه کمونه در نزدیکی شهرک سرمدا و دو شهر حارم و راح حمدان در حومه شمالی ادلب پخش کردند. 

عملیات نظامی ارتش ترکیه در شمال غرب سوریه (عفرین) از 20 ژانویه 2018 (30 دی 96) آغاز شده است که به گفته دولت آنکارا هدف از آن، نابودی عناصر حزب کارگران کردستان ترکیه (پ.ک.ک)، حزب اتحاد دمکراتیک سوریه (پ.ی.د)، یگان‌های مدافع خلق سوریه (ی.پ.گ) و داعش است. 

نکته قابل تامل در ادعاهای ترکیه این است که گروه تروریستی داعش هیچ نیرویی در عفرین ندارد. 

دولت سوریه عملیات نظامی در عفرین و سایر مناطق شمال سوریه را، اشغالگری می داند و خواستار خروج نیروهای ارتش ترکیه از خاک این کشور است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید