سرسره نا ایمن کودک سه ساله را به کما برد

کدخبر: ۲۱۷۳۳۴
اقتصادنیوز : کودکی سه ساله در پارک گلچین واقع در خیابان نبرد جنوبی به دلیل ناایمن بودن وسایل بازی دچار ضربه مغزی شد.
سرسره نا ایمن کودک سه ساله را به کما برد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر ،  کودکی سه ساله هفته گذشته مشغول سرسره بازی در بوستان گلچین واقع در خیابان نبرد جنوبی بود که ناگهان از سرسره سقوط می کند و دچار ضربه مغزی می‌شود.

سعید قربانی پدر این کودک در خصوص این حادثه به مهر می گوید شنبه شب به دلیل آنکه ماههای رمضان، پارک ها تا دیروقت شلوغ است فرزندم در محوطه بازی پارک گلچین مشغول سرسره بازی بود. معمولا فاصله بین سرسره ها تا زمین نزدیک به ۳۰ سانت است اما برخلاف وسایل بازی که در بوستانها وجود دارد فاصله این سرسره با زمین بسیار بالا بود و سبب شد فرزندم از سرسره سقوط کرده و به شدت دچار خونریزی شود.

وی ادامه داد در پی این حادثه به سرعت به بیمارستان مراجعه کرده و به دلیل آنکه احتمال ضربه مغزی می رفت تحت نظارت تیم پزشکی قرار گرفت در نهایت با کاهش ضریب هوشیاری پسرم به زیر ۱۰ درصد، عمل جراحی انجام گرفت وپس از بستری در آی سی یو به تدریج روند بهبودی حاصل شد و در حال حاضر پسرم تنها مقداری در راه رفتن دچار مشکل است اما مشکل اصلی رفتار مسئولان پارک با این حادثه بود.

تمام پدر و مادرانی که آن شب شاهد این حادثه بودند شماره خود را برای اینکه در هر دادگاهی شهادت دهند به ما دادند اما وقتی به مسئول پارک مراجعه کردم اعلام کرد بروید پیش دکتر انشاالله که خوب می‌شود. ۴ روز از این حادثه گذشته. این وسیله ناایمن همچنان در پارک وسیله بازی کودکان است امیدوارم این اتفاق برای هیچ کودکی نیفتد اما حادثه در کمین کودکانی است که در این پارک مشغول بازی هستند و مسئولان پارک نیز بی تفاوت از کنار آن می گذرند.

ایمنی وسایل بازی پارک ها مورد بررسی قرار می گیرد

زهرا صدراعظم نوری رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر تهران در خصوص این حادثه و وجود وسایل ناایمن بازی در بوستانهای شهر تهران به مهر گفت: باید ابعاد این حادثه مورد بررسی قرار گیرد که آیا این حادثه به دلیل ناایمن بودن وسیله بازی بوده یا نه اما موضوع ایمنی فضاهای شهری یکی از موضوعات مهمی است که توسط کمیته ایمنی مورد بررسی قرار می گیرد. پارک ها و وسایل بازی پارک ها که مورد استفاده کودکان هستند از موضوعات مهمی است که باید توسط کمیته ایمنی مورد بررسی قرار گیرد و حتما باید از استانداردهای لازم برخوردار باشد. این در تعهد پیمانکاران است که کلیه تجهیزات مورد بازبینی قرار گیرد و ایمنی آنها چک شود. در صورت هر نقص ایمنی و فرسودگی که احتمال آسیب رسانی به شهروندان را داشته باشد پیمانکار باید بجز جبران خسارت، پاسخگو نیز باشد.

نوری تاکید کرد: کمیته ایمنی در خصوص وسایل بازی پارک ها از شهرداران مناطق گزارشی خواهد گرفت تا وضعیت فعلی وسایل بازی و تفریحی بوستانها از لحاظ ایمنی و فرسودگی مشخص شود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • اعلام آمار تامین ارز کالاهای اساسی، صنایع و واردات در برابر صادرات از ابتدای سال تاکنون

      اقتصادنیوز: بر اساس بررسی‌ها از ابتدای فروردین سال جاری تا ۲۸ ام مجموعا حدود ۲.۵ میلیارد دلار ارز به گروه‌های مختلف…

    کارگزاری مفید