پاسخ موشکی مقاومت فلسطین؛ درس های نبرد نامتقارن

کدخبر: ۲۱۷۳۳۹
اقتصادنیوز : مقاومت فلسطین در روزهای اخیر با پاسخ موشکی و خمپاره ای خود و آتش باران شهرک ها و مراکز صهیونیستی بار دیگر ثابت کرد که در برابر تجاوزهای رژیم صهیونیستی ایستاده است و به اشغالگران اجازه تحمیل معادله جدید و تغییر قواعد بازی را نمی دهد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا ، تجاوزهای پیاپی دشمن صهیونیستی به فلسطینیان در غزه، به ویژه هدف قرار دادن مراکز رصد مقاومت در نزدیکی مرزهای شرقی غزه که بر اثر آن 4 تن از رزمندگان «سرایا القدس» وابسته به جنبش «جهاد اسلامی» و گردان های «القسام» وابسته به شاخه نظامی جنبش «حماس» به شهادت رسیدند، با پاسخ نیروهای مقاومت فلسطینی مواجه شد و آنها شهرک های صهیونیستی «نیریم»، «اشکول» و «نتیف هعسرا» را هدف حملات راکتی و خمپاره ای خود قرار دادند.

«داوود شهاب» مسئول دفتر رسانه ای جنبش «جهاد اسلامی» در فلسطین، تصریح کرد: ما امروز در برابر یک نقطه عطف در راه در هم شکستن یک جانبه گرایی اشغالگران و پایان دادن به روند عربده کشی های آن هستیم.

وی افزود: این مساله برای آنهایی که به همه ابزار و امکانات و هر توطئه ای متوسل می شوند تا مقاومت را در هم بشکنند، دارای پیام مهمی است. 

شهاب درباره آشفتگی و نگرانی تل آویو از پاسخ قاطعانه مقاومت گفت: این مساله به وضوح در نظرات و مواضع مقام ها و تحلیلگران صهیونیست دیده می شود و پاسخ مقاومت برای آنان بسیار شگفتی آور و غافلگیر کننده بود.

وی تاکید کرد: به روشنی آشکار شد که رزمندگان قهرمان ما هستند که دست برتر و حرف پایانی را دارند.

این عضو ارشد جنبش جهاد اسلامی، همچنین یادآور شد: موضع مشترک سرایا القدس و گردان های القسام (شاخه های نظامی جهاد اسلامی و حماس) در قبال این تجاوزگری صهیونیست ها، بسیار قابل توجه است و این هم آوایی و هماهنگی در میدان، عامل بازدارنده دشمن و حفظ اصول و حقوق ملت ما و کشورمان می باشد.

«هانی الثوابته» عضو کمیته مرکزی «جبهه خلق» نیز با بیان اینکه مقاومت، پیام خود را به دشمن و جامعه جهانی رساند؛ مفاد این پیام را «عدم پذیرش معادله سکوت در برابر ارتکاب جنایت های پیاپی رژیم صهیونیستی از سوی ملت فلسطین» عنوان کرد.

الثوابته در میان صحبت های خود، بر ضرورت ادامه هماهنگی ها میان نیروهای مقاومت برای بازدارندگی دشمن تاکید کرد و گفت: شکی نیست که قدرت ما از وحدت و نزدیکی به یکدیگر شکل گرفته و با آن تقویت می شود.

وی افزود: نیروهای مقاومت توانستند تا معادله ای را که صهیونیست ها سعی در تحمیل آن بر غزه را داشتند، به شکست بکشانند.

کمیته های مقاومت فلسطین نیز اعلام کردند که اسرائیل از همه خطوط قرمز عبور کرده و با دریافت حمایت آمریکایی ها و تکیه به آنان دست به جنایت هایی می زند که جامعه جهانی نه تنها به حساب آن رسیدگی نمی کند بلکه حتی او را مجرم هم نمی شمارد.

این کمیته ها تاکید کردند: هرگونه تجاوز از سوی اشغالگران با پاسخ و واکنشی مناسب روبرو خواهد شد. هدف از این پاسخ نیز بازدارندگی اسرائیل و شکستن هیمنه پوشالی آن است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید