عضو فراکسیون امید: امکان مذاکره در مورد حضور منطقه‌ای ایران وجود دارد

کدخبر: ۲۱۷۵۹۶
اقتصادنیوز؛ بهروز بنیادی گفت: کشورهای اروپایی نگران جنبه امنیتی برجام هستند نه اقتصادی.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خانه ملت؛ بهروز بنیادی عضو فراکسیون امید مجلس در خصوص ادامه مذاکرات ایران با کشورهای اروپایی گفت: به نظر می‌رسد کشورهای اروپایی در امور اقتصادی نتوانند خیلی ورود پیدا کنند زیرا اقتصاد آن‌ها لیبرالی است و بخش خصوصی راسا تصمیم گیری می‌کند و سرمایه گذار اکثر شرکت های اروپایی آمریکایی هستند یا در این کشور دفتر دارند.

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در بخش اقتصادی خوشبین به همکاری ایران و کشورهای اروپایی نیستم زیرا امکان کمک از سوی آن‌ها نیست و باید منتظر آینده باشیم، بیان کرد: کشورهای اروپایی بیشتر در مباحث امنیتی تلاش می‌کنند تا برجام آسیبی نبیند و بیشتر تلاش کشورهای اروپایی در این زمینه است.

وی افزود: پیش از برجام، بیشتر تلاش‌هایی که در زمینه ایران هراسی شکل می‌گرفت، حول محور هسته‌ای بود که با توافق برجام، موفق شدیم و بارها آژانس بین‌المللی انرژی اتمی فعالیت صلح آمیز و پایبندی به تعهدات ایران را تایید کرده است.

بنیادی با  بیان اینکه در زمینه هسته‌ای، هیچ کشوری نمی‌تواند علیه ایران تبلیغات منفی کند، ادامه داد: کشورهایی که متخاصم بودند نیز تایید کردند که ایران به تعهدات خود عمل کرده است.

نماینده مردم کاشمر در مجلس شورای اسلامی گفت: اکنون برخی کشورهای جهان در مباحثی مانند تروریسم، حقوق بشر و توان موشکی ایران ایراداتی را وارد می‌کنند، اما باید توجه داشت که این مسائل جنبه داخلی دارد و به کشورهای خارجی اصلا ارتباطی ندارد، بنابراین مذاکره در این موارد به معنای پذیرش اتهامات آن‌ها است و به هیچ عنوان این مسائل قابل مذاکره نیست.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دیپلمات‌های کشور باید در برابر اتهامات کشورهای مدعی، مقاومت کنند، بیان کرد: برخی مسائل مانند حضور و نفوذ منطقه‌ای ایران قابل حل و فصل است، زیرا امروز ایران در منطقه دست بالا را دارد و بعنوان یک بازیگر مهم ایفای نقش می‌کنیم و سایر کشورها در تصمیم گیری‌های کلان در سطح خاورمیانه باید نقش ایران را نیز در نظر بگیرند ولی اگر آن‌ها اگر ایران را وادار به خروج از خاورمیانه کنند، قابل قبول نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید