لندن به تصمیم ترامپ درباره تعرفه فلزات اعتراض کرد

کدخبر: ۲۱۷۷۰۱
اقتصادنیوز: نخست‌ وزیر انگلیس جمعه با صدور بیانیه‌ای از تصمیم کاخ سفید برای افزایش تعرفه‌ واردات فلزات عمیقاً ابراز تاثر کرد و آن را اقدامی 'غیرمنطقی' خواند.
لندن به تصمیم ترامپ درباره تعرفه فلزات اعتراض کرد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، 'ترزا می' در این بیانیه افزود که صنایع فولاد و آلومینیوم انگلیس برای این کشور حائز اهمیت است و درعین‌حال سهم مهمی در امنیت ملی آمریکا و پروژه های دفاعی این کشور ایفا می‌کند.

دولت آمریکا از امروز (جمعه) تعرفه واردات آلومینیوم و فولاد را افزایش داده و به ترتیب به 10 و 25 درصد رسانده است.

به دنبال اعلام این تصمیم، کانادا، مکزیک و کشورهای عضو اتحادیه اروپا هم از طرح‌هایی مقابله‌جویانه خبر داده و به سمت یک جنگ جهانی تجاری حرکت کرده‌اند.

'سیسیلیا مالمستروم' کمیساریای اتحادیه اروپا در امور تجاری امروز در واکنش به این مساله اظهار داشت که اتحادیه اروپا علیه آمریکا به سازمان تجارت جهانی شکایت می‌کند. 

مالمستروم افزود: واکنش اروپا متناسب با اقدام آمریکا و مطابق با قوانین سازمان تجارت جهانی خواهد بود.

در انگلیس، لیام فاکس وزیر تجارت بین‌الملل انگلیس دیروز طی اظهاراتی تصمیم کاخ سفید را احمقانه خواند و افزود که از شکایت احتمالی اتحادیه اروپا به سازمان تجارت جهانی حمایت می‌کند. 

'بری گاردینر' همتای او در کابینه درسایه نیز خواستار واکنش قاطع لندن به 'زورگویی‌هایی' ترامپ شد.

وی گفت: به‌نظام چندجانبه گرایی معتقد هستیم و این درحالی است که ترامپ چنین اعتقادی ندارد. تصمیم اخیر او بایستی در کنار سایر رفتارهایش دیده و به آن پاسخ محکمی داده شود. بایستی به‌روشنی اعلام کنیم به ارعاب، تهدید و زورگویی‌های او تن نمی‌دهیم.

'لرد ماود' عضو پیشین کابینه انگلیس در وزارت تجارت بین‌الملل نیز تصمیم آمریکا را احمقانه و ناکارآمد خوانده است.

صنایع فولاد انگلیس اعلام کرد که افزایش تعرفه واردات فلزات، نه‌تنها به انگلیس بلکه به اقتصاد آمریکا خسارت وارد می‌کند. طبق اعلام این نهاد انگلیسی 7 درصد فولاد صادراتی انگلیس به ارزش 360 میلیون پوند راهی آمریکا می‌شود.

'گارث استیس' مدیر صنایع فولاد انگلیس در اظهارنظری گفت: ترامپ از قبل تفنگ خود را مسلح کرده بود و امروز دولت آمریکا با شلیک آن ‌یک جنگ اقتصادی فاجعه‌بار را آغاز کرده است.

براساس گزارش رسانه‌های انگلیسی ، بیش از 31 هزار نیروی کار در سراسر این کشور در بخش صنایع فولاد مشغول به کار هستند که این تصمیم می‌تواند ضربه سنگینی برای این بخش محسوب شود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    اخبار بیشتر در سرویس سایر رسانه ها
    کارگزاری مفید