سیستم عامل iOS 12 میزان استفاده از گوشی را به کاربر خبر می دهد

کدخبر: ۲۱۷۷۱۰
اقتصاد نیوز: بر اساس گزارش بلومبرگ، اپل در حال کار روی قابلیتی است که میزان استفاده از گوشی را به کاربران سیستم عامل آی او اس 12 نشان می دهد.
سیستم عامل iOS 12 میزان استفاده از گوشی را به کاربر خبر می دهد

به گزارش اقتصاد نیوز و به نقل از کلیک، اوایل ماه قبل، گوگل در کنفرانس I/O 2018 اعلام کرد که سیستم عامل اندروید P به یک ویژگی جدید مجهز خواهد بود. دشبورد تازه ای که برای نسخه جدید اندروید طراحی شده، امکان نمایش میزان استفاده از گوشی را در اختیار کاربران قرار می دهد. در کنار آن، تعداد دفعاتی که دستگلاه آنلاک شده نیز در معرض نمایش قرار می گیرد.

حالا بر اساس اخبار جدیدی که از سوی منبع خبری بلومبرگ منتشر شده، ظاهرا اهالی کوپرتینو نیز در حال کار روی چنین قابلیتی هستند تا آن را در سیستم عامل iOS 12 برای استفاده کاربران این پلتفرم بگنجانند. تنظیمات جدیدی به نام Digital Health در منوی Settings دستگاه اضافه می شود که میزان استفاده از گوشی و تعداد دفعات وارد شدن به اپلیکیشن های مختلف را به کاربر نشان می دهد. در حال حاضر چنین کاری را با این روش می توانید انجام دهید: وقتی وارد تنظیمات باتری می شوید، می توانید با ضربه زدن روی اپلیکیشن های مختلف، میزان استفاده از آنها را مشاهده کنید. اما جمع آوری تمامی این اطلاعات در یک قسمت می تواند گزینه مناسب تری به حساب آید.

میزان استفاده از گوشی

بر اساس برنامه هر ساله اپل، سیستم عامل جدید در ماه سپتامبر برای استفاده عموم در دسترس قرار می گیرد که مدت زمان عرضه آن با نسخه جدید اندروید، فاصله زمانی زیادی ندارد. به این ترتیب می توان گفت هر دو شرکت قصد دارند تا میزان استفاده از گوشی را به عنوان یک مسئله مهم در نظر گرفته و آن را به کاربران گوشزد کنند.

چندی پیش در اخبار اعلام شده بود که سیستم عامل iOS 12 روی مسائلی از قبیل پایداری، سرعت و امنیت تمرکز خواهد داشت و قابلیت های آنچنان زیادی به آن اضافه نمی شود. از آنجا که آی او اس 11 با اقبال عمومی آنچنان زیادی روبرو نشد و شکایت های زیادی از جانب کاربران مطرح گردید، لذا اهالی کوپرتینو تصمیم گرفتند تا اکثر زمان خود را صرف از بین بردن باگ های اساسی و ارائه یک سیستم عامل مطلوب و درخور شخصیت طرفداران کنند.

بلومبرگ در پایان گزارش خود به این موضوع نیز اشاره کرد که در کنفرانس توسعه دهندگان اپل در سال 2018، نباید منتظر رونمایی از سخت افزار جدیدی باشیم و کل محوریت این رویداد به بحث نرم افزار و ویژگی های سیستم عامل های جدید اختصاص می یابد. کنفرانس توسعه دهندگان در تاریخ 14 خرداد رأس ساعت 21:30 به وقت کشورمان آغاز می شود که می توانید آن را به صورت آنلاین از وبسایت اپل تماشا کنید.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید