ناتو: در موضوع برجام ورود نمی‌کنیم

کدخبر: ۲۱۷۸۷۰
اقتصادنیوز؛ دبیر کل ناتو گفت: دولت آمریکا و سایر متحدان اختلاف نظر دارند که آیا توافق ایران بهترین راه مقابله با این مسائل است یا خیر. اینها اختلافات اساسی است و بنابراین نیازی نیست ما درباره آنها صحبت کنیم.
ناتو: در موضوع برجام ورود نمی‌کنیم

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا؛ ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو با تاکید بر اینکه اختلافات موجود در مورد برجام سیاسی است گفت: نیازی نیست که ناتو وارد این اختلافات سیاسی شود.

دبیرکل ناتو در بخشی از گفت‌وگوی خود با اشپیگل آلمان گفت: توافق با ایران هنوز پا برجاست و سوال کنونی آن است که آیا این توافق بدون آمریکا کارایی دارد یا خیر. تاثیر تحریم‌های آمریکا روی شرکت‌های اروپایی بسیار عظیم خواهد خواهد بود.

وی تاکید کرد: ناتو از این توافق استقبال کرد زیرا نمی‌خواهیم ایران به تسلیحات هسته‌ای دست پیدا کند. با این حال تمام شرکای ناتو ممکن است همچنان روی این هدف توافق داشته باشند.

او ادامه داد: علاوه بر این، ما همگی نگران برنامه موشکی ایران و فعالیت‌هایی از آن که "موجب بی‌ثباتی در منطقه می‌شود"، هستیم. با این حال دولت آمریکا و سایر متحدان اختلاف نظر دارند که آیا توافق ایران بهترین راه مقابله با این مسائل است یا خیر. اینها اختلافات اساسی است و بنابراین نیازی نیست ما درباره آنها صحبت کنیم.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید