کشته شدن 40 مزدور سعودی در حمله به جیزان یمن

کدخبر: ۲۱۷۹۶۳
اقتصادنیوز: رسانه های خبری گزارش دادند که در جریان عملیات نیروهای یمنی در جبهه های جیزان، عسیر و ساحل غربی این کشور دهها تن از مزدوران وابسته به ائتلاف متجاوز سعودی به هلاکت رسیدند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، العالم گزارش داد، نیروهای یمنی موفق شدند در جبهه های جیزان، عسیر و ساحل غربی دهها تن از مزدوران ائتلاف سعودی را به هلاکت برسانند به طوری که در جریان عملیات نیروهای یمنی و قبائل هم پیمان در شمال منطقه الجاح واقع در ساحل غربی دست کم ۴۰ مزدور کشته شدند. همچنین ۱۵ نظامی وابسته به این ائتلاف نیز با مقادیر زیادی از اسلحه و تجهیزات، خود را تسلیم نیروهای مشترک یمنی کردند.

شبکه تلویزیونی المیادین هم به نقل از وزارت دفاع یمن از هدف قرار گرفتن یک فروند بالگرد آپاچی ائتلاف سعودی و انهدام تعداد زیادی خودرو نظامی و تانک در ساحل غربی یمن خبر داد.

همچنین دهها تن از مزدوران ارتش عربستان از جمله شماری از نظامیان سودانی در حملات نیروهای مشترک یمن در جیزان و عسیر کشته شدند. یک منبع نظامی اظهار داشت که در جبهه های جیزان و تعز و الجوف و نهم طی ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۲۵ مزدور هدف یگان تک تیرانداز یمن قرار گرفتند.

همچنین دو تانک عربستانی از نوع آبرامز در استان حجه و نیز دو تانک نظامی دیگر در جیزان عربستان منهدم شدند و تمام سرنشین آنها کشته و یا زخمی شدند. یگانی از نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن با پشتیبانی نیروهای قبایل یک گردان از مزدوران سعودی در منطقه الفازه در جنوب شهر التحتیا در ساحل غربی را از پای درآوردند. در عسیر نیز نیروهای مشترک یمن روز گذشته موفق شدند ۳ خودروی  نظامی مزدوران در مقابل گذرگاه علب را آتش بزنند.

یک منبع نظامی نیز تاکید کرد که پیشروی مزدوران ارتش عربستان به سمت مواضع ارتش و کمیته های مردمی در غرب مجازه به شکست انجامید که طی این عملیات شماری از مزدوران از جمله برخی سودانی کشته و زخمی شدند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید