مکارم شیرازی: اگر دولت نسبت به مساله حجاب بی تفاوت نباشد، مساله حل است

کدخبر: ۲۱۸۱۵۳
اقتصادنیوز؛ مکارم شیرازی گفت: دولت اگر بخواهد پیش قدم شود، کار درست می شود؛ مشکل این است که در مراحل بالا، بی تفاوتی ها، عدم احساس مسئولیت ها و... کار را خراب می کند. اگر دولت نسبت به مساله حجاب بی تفاوت نباشد، مساله حل است.
مکارم شیرازی:  اگر دولت نسبت به مساله حجاب بی تفاوت نباشد، مساله حل است

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از انتخاب؛ آیت الله مکارم شیرازی بامداد امروز در مراسم احیای شب نوزدهم ماه مبارک رمضان در مدرسه امام کاظم(ع) با بیان این مطلب که دشمنان به حدی تبلیغات مسموم می کنند و کم کم عده ای تصور می کنند که این مفاسد، اخلاقی همان فضایل اخلاقی است اظهارکرد: دشمنان در بخش حجاب بیان می کنند که حجاب باعث ضد ارزش بودن زن است؛ در حالی که حجاب سبب عزت و مسئولیت او است؛ 7 آیه قرآن کریم به شکل مسلم در باب حجاب است؛ حجاب الزام است نه اجبار.

او بزرگترین مفسده را در تغییر نظام ارزشی دانست و گفت: عده ای در زمان طاغوت در برخی روزنامه ها نوشته بودند که حیا، ضعف نفس است؛ حیا، حجابی در مقابل زشتی ها است؛ حیا سپر است، ولی اینکه این ارزش بزرگ را ضعف نفس معرفی کنیم در حقیقت همان تغییر نظام ارزشی است؛ یا اینکه بیان می شود که امروزه نمی توان جلوی مساله حجاب را گرفت که این حرف اشتباه است.

او بیان کرد: اگر دولت نسبت به این مساله بی تفاوت نباشد، مساله حل است؛ اولین کاری که دولت می تواند انجام دهد این است که یکی از شرط های استخدام بانوان در ادارات ملزوم به رعایت حجاب اسلامی هستند؛ گویندگان اخبار در تلویزیون تمام الزامات حجاب را رعایت می کنند؛ دولت اگر بخواهد پیش قدم شود، کار درست می شود؛ مشکل این است که در مراحل بالا، بی تفاوتی ها، عدم احساس مسئولیت ها و... کار را خراب می کند.

این مرجع تقلید با ذکر این مطلب که حفظ روحیه جهادی باعث حفظ نظام و آبروی جامعه است گفت: قطعا اگر روح جهادی حفظ شود، ملت عزیز خواهد ماند؛ باید بدانید که دشمن، کاری به برجام و موشک های ما و حقوق بشر ندارد، بلکه به این مساله کار دارد که یک قدرت مزاحم منافع آنها نباشد و هرچه که در این مسیر بپذیرید به سراغ دومی می آید؛ دشمن می گوید که من نمی پذیرم که در این منطقه، مستقل عمل کنی بلکه باید نوکر من باشی و هرچه می گویم را عملی کنید.

تیتر یک
اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
کارگزاری مفید