چین: به حمایت خود از مفاد برجام ادامه می دهیم

کدخبر: ۲۱۸۱۵۹
اقتصادنیوز؛ سخنگوی وزارت خارجه چین تاکید کرد: چین به همکاری با ایران در حالی که به تعهدات بین المللی خود پایبند است، ادامه خواهد داد. چین توسل به تحریم های یکجانبه تنها براساس قوانین داخلی یک کشور را محکوم کرده و به حمایت خود از اجرای مفاد برجام ادامه خواهد داد.
چین: به حمایت خود از مفاد برجام ادامه می دهیم

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از تسنیم؛ هوآ چونیینگ، سخنگوی وزارت خارجه چین با انتقاد شدید از تحریم‌های یکجانبه آمریکا، بار دیگر بر پایبندی کشورش به همکاری‌های تجاری با ایران و همچنین اجرای توافق برجام تأکید کرد و گفت: چین و ایران به طور تزلزل ناپذیری روابط عادی تجاری و اقتصادی خود را حفظ خواهند کرد

 هوآ چونیینگ اعلام کرد که چین به مخالفت تمام قد با سازوکار تحریم های یکجانبه ادامه داده و روابط تجاری و اقتصادی خود را با ایران بر اساس معاهدات بین المللی حفظ خواهد کرد.

سخنگوی وزارت خارجه چین افزود: «چین و ایران به طور تزلزل ناپذیری روابط عادی تجاری و اقتصادی خود را حفظ خواهند کرد. چین به همکاری با ایران در حالی که به تعهدات بین المللی خود پایبند است، ادامه خواهد داد.»

خانم سخنگو همچنین توسل به تحریم های یکجانبه تنها براساس قوانین داخلی یک کشور را محکوم کرده و تأکید کرد که چین به حمایت خود از اجرای مفاد برجام ادامه خواهد داد.

18 اردیبهشت ماه بود که رییس جمهور آمریکا اعلام کرد که کشورش از توافق هسته‌ای برجام خارج شده و تحریم های جدید یکجانبه ای را علیه تهران اعمال خواهد کرد.

این تصمیم جنجالی دونالد ترامپ باعث واکنش های گسترده جهانی علیه سیاست های واشینگتن و عدم پایبندی آن به توافقات چندجانبه بین المللی شد.

پس از آن، ایران و کشورهای باقی مانده در توافق هسته‌ای (چین، روسیه، فرانسه، انگلیس و آلمان) اقدام به برگزاری مذاکراتی برای حفظ برجام و بهره مندی ایران از منافع اقتصادی این توافق کرده اند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۳۱ فروردین

      اقتصادنیوز: در پروژه «نیم قرن با اقتصاد ایران» تلاش بر این است تا از قبل اخبار و گزارش های اقتصادی به تصویر روشنی از…

    کارگزاری مفید