تلفات بی‌سابقه ائتلاف عربستان در یمن

کدخبر: ۲۱۸۱۹۶
اقتصادنیوز: یک منبع آگاه نظامی یمنی از کشته شدن 418 نیروی ائتلاف عربستان به یمن در سه روز گذشته خبرداد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل ازخبرگزاری رسمی یمن(سبا)؛ این منبع آگاه نظامی دوشنبه شب اظهار داشت: این تعداد از متجاوزان در سه روز گذشته در ساحل غربی کشته و زخمی شدند و حال بسیاری از زخمی ها وخیم است.

به گزارش ایرنا وی افزود: این آمارها از اطلاعیه های دشمن و بیمارستان های المخا و عدن استخراج شده است.

این منبع آگاه در اداره اطلاعات نظامی یمن اضافه کرد: تاکنون 184 جنازه و 120 زخمی که حال آن ها وخیم اعلام شده از بیمارستان المخا به عدن اعزام شده است.

وی گفت: روز پنجشنبه نیز بیش از 70 نیروی متجاوز به یمن کشته و 41 نفر دیگر زخمی شدند که حال بیشتر آن ها وخیم اعلام شده است و از این تعداد 53 جنازه و 15 زخمی به عدن اعزام شدند.

خبرگزاری سبا به نقل ازاین منبع آگاه اضافه کرد:روز جمعه نیز نیروهای ارتش و کمیته های مردمی، 11 مزدور را در جبهه موزع کشتند و 9 تن دیگر را زخمی کردند و 12 مزدور نیز در اردوگاه خالد براثر انفجار مین کشته و زخمی شدند.

وی اظهارداشت:در همین روز در ساحل غربی 147 مزدور متجاوز کشته و 129 نفر زخمی شدند که 131 جنازه به همراه 105 زخمی به عدن فرستاده شد.

این منبع آگاه نظامی گفت: نیروهای متجاوز روز شنبه نیز با 88 کشته و 78 زخمی شکست سنگینی در جبهه حیس خوردند و در ساحل غربی نیز 73 مزدور متجاوز کشته و 58 نفر دیگر زخمی شدند.

وی افزود: عملیات ارتش و کمیته های مردمی یمن در روز یکشنبه نیز به هلاکت 113 مزدور متجاوز و زخمی شدن 74 تن دیگر منجر شد.

این منبع آگاه نظامی اضافه کرد: متجاوزان بسیاری از جنازه های کشته ها و زخمی های خود را در میدان نبرد رها کرده اند.

ائتلاف متجاوزان به یمن در چند روز گذشته با یورش گسترده قصد اشغال بندر الحدیده یمن را داشتند که با پیشدستی نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن شکست سنگینی خوردند.

عربستان از روز ششم فروردین سال 94 در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده ای را علیه یمن، فقیرترین کشور عربی آغاز کرد تا به بهانه بازگردان 'عبدربه منصور هادی' رئیس جمهوری مستعفی این کشور به قدرت، به اهداف و زیادخواهی های سیاسی خود جامه عمل بپوشاند. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید