روسیه: بار دیگر ثابت شد که آمریکا منزوی شده است

کدخبر: ۲۱۸۲۳۳
اقتصاد نیوز: وزارت امورخارجه روسیه در بیانیه ای با اشاره به رد قطعنامه پیشنهادی آمریکا درباره مساله فلسطین اعلام کرد: نداشتن حتی یک رای مثبت 14 عضو دیگر شورای امنیت، بار دیگر نشان داد که آمریکا منزوی شده است.

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از ایرنا، در ادامه این بیانیه آمده است: آمریکا بدون مشورت با سایر کشورها پیش نویسی یکطرفه و غیر منطقی ارایه کرد که تنها رای مثبت خود را به همراه داشت.

وزارت امورخارجه روسیه خاطرنشان کرده است: جامعه جهانی یک بار دیگر شاهد بود که چگونه آمریکا تلاش ها برای دستیابی به صلح پایدار، عادلانه و درازمدت در این منطقه را مختل و وضعیت را به بن بست می کشاند. 

به گزارش ایرنا، جمعه گذشته 15 عضو شورای امنیت سازمان ملل متحد پس از چند ساعت بحث و گفت وگو بر سر دو پیش‌نویس در خصوص مساله فلسطین به رای نشسته بودند.

پیش‌نویس نخست از سوی کویت در مورد جنایات رژیم صهیونیستی ارائه شده بود که با 10 رای مثبت، چهار رای ممتنع و تنها یک رای مخالف از سوی آمریکا وتو شد.

پیش‌نویس دوم از سوی آمریکا مطرح شد که در آن گروه حماس مقصر جنایات خونین اسرائیل در نوار غزه معرفی شده بود اما این پیش‌ نویس با 11 رای ممتنع و 3رای مخالف در برابر تنها رای مثبتی که آمریکا به خود داده بود، کنار گذاشته شد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید