هزینه برگزاری نشست رهبر کره شمالی و ترامپ با کیست؟

کدخبر: ۲۱۸۲۴۴
اقتصاد نیوز: وزیر دفاع سنگاپور اعلام کرده است که این کشور بخشی از هزینه‌های برگزاری این نشست را بر عهده خواهد گرفت.

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از ایسنا، پس از آن که واشنگتن پست در گزارشی به نقل از دو مقام آمریکایی نوشت که دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا به دنبال راهی برای پرداخت هزینه هتل کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی در جریان نشست سنگاپور میان رهبران دو کشور است، گمانه‌زنی‌هایی در خصوص چگونگی مدیریت هزینه‌ها برای این نشست مطرح شده است.

این گزارش ادعا می‌کند که ممکن است سنگاپور این هزینه‌ها را بر عهده بگیرد اما این که این هزینه‌ها دقیقا به چه چیزهایی تعلق دارند، مشخص نیست.

هزینه محل اختصاصی نشست و هتل که گزارش شده هزینه هر شب اقامات ریاست جمهوری در هتل "فولرتون" سنگاپور ۶۰۰۰ دلار است، قطعا از جمله این هزینه‌ها هستند اما این هزینه بیشتر از توانایی پرداخت کره شمالی است.

دولت کره شمالی که با برگزاری رویدادهای مجلل غریبه نیست، سرمایه‌های زیادی برای پوشش نشست‌های مهم کیم جونگ اون دارد و علاوه بر آن بسیاری از کارشناسان بر این باورند که کیم جونگ اون ثروتی بیش از یک میلیارد دلار دراختیار دارد که بیشتر به خاطر حمایت کامل کشورش از او است.

اما تاریخ نشان داده که نشست با خانواده اون ارزان تمام نمی‌شود. گزارش‌های منتشر شده حاکی از آن است که سئول برای نخستین نشست مون جائه این، رییس جمهور این کشور با اون که نشستی یک روزه بود، حدود پنج میلیون دلار هزینه کرده است.

این کشور همچنین در سفر هیئت ۴۰۰ نفری کره شمالی به کره جنوبی به مناسبت بازی‌های المپیک زمستانی پیونگ‌چانگ در ماه فوریه ۲.۵ میلیون دلار هزینه کرد.

هدر ناوئرت، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکال احتمال پرداخت هزینه‌های کره شمالی از سوی آمریکا را تکذیب و تصریح کرده است که واشنگتن از طرف دیگری نیز درخواست نخواهد کرد که هزینه‌های کره شمالی را پوشش دهد.

سنگاپور در روند عادی میزبانی چنین نشستی باید تدابیر امنیتی و بسیاری اقدامات دیگر را صورت دهد. این کشور اعلام کرده است که بخشی از مرکز شهر را برای برگزاری این نشست از ۱۰ تا ۱۴ ژوئن به عنوان "منطقه رویداد ویژه" تعیین می‌کند و این منطقه در نزدیکی سفارت آمریکا و چندین هتل از جمله هتل "شانگری-لا" قرار دارد.

شانگری-لا به عنوان محل احتمالی برگزاری نشست آمریکا و کره شمالی اعلام شده زیرا تجربه برگزاری کنفرانس امنیتی سالانه و میزبانی از مقامات دفاعی کشورهای جهان را دارد.

وزیر دفاع سنگاپور اعلام کرده است که این کشور بخشی از هزینه‌های برگزاری این نشست را بر عهده خواهد گرفت.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید