محکومیت 4 نفر در عربستان به اتهام همکاری با ایران

کدخبر: ۲۱۸۵۱۱
اقتصادنیوز : دادگاهی در عربستان سعودی ۴ نفر را به تشکیل هسته تروریستی برای ایران و برنامه ریزی ترور برخی شخصیت ها به اعدام محکوم کرد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر ، دادگاه بدوی ریاض چهار فرد را به اتهام تشکیل هسته تروریستی با هدف جاسوسی برای ایران و همچنین آموزش تئوری و عملی در اردوگاه های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ایران در رابطه با استفاده از اسلحه و مواد منفجره و جنگ خیابانی به اعدام محکوم کرد.

همچنین در حکم این افراد آموزش چگونگی پنهان شدن برای گمراه کردن نهادهای امنیتی با هدف عدم افشای واقعیت خود، جذب نیروهای کارآموز و تسهیل سفر آنها به ایران از طریق یک دفتر گردشگری برای پیوستن به اردوگاه های سپاه پاسداران و استخدام آنها، برنامه ریزی برای تشکیل هسته های تروریستی در داخل عربستان پس از آموزش استفاده از اسلحه و مواد منفجره و علوم نظامی با هدف برهم زدن یکپارچگی و ثبات این کشور، اقدام به ساخت مواد منفجره و انجام عملیات انفجاری در داخل کشور و برنامه ریزی برای ترور برخی شخصیت ها عنوان شده است.

اداره قضایی دادگاه کیفری عربستان نیز به اتفاق آرا، حکم اعدام تعزیری در حق این افراد و تعطیلی و لغو مجوز شرکت گردشگری مذکور را صادر کرد.     

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید