رقابت داغ برای ساخت گوشی های انعطاف پذیر

کدخبر: ۲۱۸۵۳۲
اقتصاد نیوز: ساخت گوشی های انعطاف پذیر به یکی از موضوعات داغ دنیای تکنولوژی تبدیل شده اند. بر اساس گزارش ها، چندین شرکت به دنبال معرفی چنین دستگاه هایی هستند و بزودی با عرضه این گوشی ها انقلابی در بازار گوشی های موبایل ایجاد خواهد شد.
رقابت داغ برای ساخت گوشی های انعطاف پذیر

به گزارش اقتصاد نیوز وبه نقل از کلیک،تا به امروز گزارش و شایعات زیادی در رابطه با گوشی های انعطاف پذیر در فضای مجازی منتشر شده است. در گذشته از گلکسی X به عنوان اولین گوشی هوشمند منعطف یاد می شد با این حال هواوی می تواند در این زمینه تبدیل به اولین شرکت شود. 

امکان معرفی گوشی انعطاف پذیر هواوی در ماه نوامبر

بر اساس شایعات هواوی می تواند از اولین گوشی هوشمند انعطاف پذیر دنیا در ماه نوامبر به صورت رسمی رونمایی کند. تا به امروز تصویری از این محصول در فضای مجازی منتشر نشده بنابراین زبان طراحی این دستگاه برای ما نامشخص است.

به نظر می رسد هواوی برای ورود به بازار گوشی های انعطاف پذیر در حال همکاری با شرکت ال جی باشد. ال جی یکی از تولیدکنندگان پنل های OLED منعطف محسوب می شود. با این حال بر اساس جدیدترین گزارش گوشی منعطف هواوی با کمک شرکت BOE Technology تولید می شود (گوشی منعطف هواوی با کمک شرکت BOE Technology تولید می شود). 

مشکلات گوشی های انعطاف پذیر

ساخت یک گوشی انعطاف پذیر فرآیندی سخت است. علاوه بر تولید نمایشگرهای خمیده، سازندگان باید رابط کاربری و برنامه های خود را نیز برای این محصولات بهینه کنند. 

به نظر می رسد بهینه سازی نرم افزاری یکی از مشکلاتی باشد که معرفی گلکسی X شرکت سامسونگ را با تاخیر همراه کرده است. برخی شایعات به معرفی این دستگاه در ژانویه 2018 اشاره کرده بودند با این حال در این تاریخ از این محصول رونمایی نشد. بنابر جدیدترین گزارش ها گلکسی X در اوایل سال 2019 در معرض دید عموم قرار می گیرد.

در کنار سامسونگ شرکت های دیگری نیز به دنبال توسعه گوشی های انعطاف پذیر هستند. ال جی در ماه های گذشته دو پتنت در رابطه با اسمارت فون های منعطف به ثبت رسانده است. با وجود ثبت پتنت های جدید نمی توان در رابطه با عرضه محصولی بر اساس آن ها اظهار نظر دقیقی کرد.

اپل یکی دیگر از شرکت هایی محسوب می شود که به دنبال توسعه گوشی های انعطاف پذیر است. این کمپانی در زمینه تولید پنل های OLED منعطف و بردهای انعطاف پذیر با شرکت ال جی همکاری می کند. بر اساس شایعات اپل اولین گوشی منعطف خود را در سال 2020 به دنیای تکنولوژی وارد می کند.

کدام شرکت اولین گوشی منعطف را معرفی می کند؟

در صورتی که هواوی از گوشی انعطاف پذیر خود در ماه نوامبر رونمایی کند دو شرکت سامسونگ و اپل را در این زمینه شکست می دهد. در گذشته این شرکت چینی موفق شده بود در برخی زمینه ها شرکت های رقیب را شکست دهد. این کمپانی زودتر از شرکت های مطرح در زمینه تولید اسمارت فون از فناوری سنسور اثر انگشت در زیر نمایشگر استفاده کرده است.

شرکت هواوی گوشی میت RS پورش دیزاین را به اسکنر اثر انگشت تعبیه شده در زیر نمایشگر مجهز کرده است. این دستگاه به صورت محدود روانه بازار می شود (گوشی هواوی میت RS (پورش دیزاین) معرفی شد؛ سنسور اثر انگشت زیر نمایشگر).

اگر شایعات صحت داشته باشد و هواوی در ماه نوامبر از اولین گوشی انعطاف پذیر در دنیا رونمایی کند، خریداران برای تصاحب این دستگاه باید مدت زمان بیشتری صبر کنند. انتظار می رود در زمان عرضه اولیه گوشی های انعطاف پذیر قیمت بسیار بالایی برای آن ها در نظر گرفته شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید