کشف قدیمی‌ترین جای پای حیوانات بر روی زمین +عکس

کدخبر: ۲۱۸۷۹۵
اقتصاد نیوز: دانشمندانی از چین و ایالات متحده به فسیل هایی دست پیدا کرده‌اند که به عقیده آن‌ها ابتدایی‌ترین جای پای حیوانات است که تاکنون کشف شده. فسیلی که تصویر آن را می‌بینید به نیم میلیارد سال پیش و دوره ادیاکاران و اولین دوسوئیان باز می‌گردد. این شواهد نشان می‌دهد که اشکال پیچیده زندگی، قدیمی‌تر از آن چیزی هستند که تصور می‌کردیم.

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از دیجیاتو؛ زندگی موجودات پرسلولی از اوایل دوره ادیاکاران یعنی حدود ۶۳۵ سال پیش آغاز شد، همزمان با آب شدن یخ‌های کره زمین. اما فسیل‌های مربوط به دیگر دوره‌های ادیاکاران بسیار کمیاب هستند بنابراین نمی‌دانیم که دقیقا تا دوره کامبرین که جدود ۵۴۱ میلیون سال پیش بود چه اتفاقی رخ داد.

عمده دلیل این اتفاق به خاطر آن است که موجودات در دوره ادیاکاران هنوز استخوان‌ها یا لاک‌های سختی نداشتند که به سادگی فسیل بشوند. بنابراین دانشمندان باید روی ردهایی که به جا مانده متمرکز شوند مثل خطوط و راه‌هایی که نشان از حیات داشته باشد.

برای پژوهش پیش رو، دانشمندانی از چین و ایالات متحده منطقه‌ای در جنوب چین را مورد بررسی قرار داده‌اند که به گمان آن‌ها مرتبط به ۵۵۱ تا ۵۴۱ میلیون سال قبل است. قبلتر نیز خطوط و نقب‌هایی مرتبط با همین سال‌ها در برزیل پیدا شده بود که فسیل موجوداتی کرم مانند بوده اما فسیل پیدا شده در چین نشان دهنده فرم زندگی پیچیده‌تری است.

پژوهشگران هنوز نمی‌دانند که فسیل مربوط به چه جانوری است و فقط جای پای آن را در اختیار دارند. هر چه که بوده باشند، احتمالا فرم بدنی سخت‌تری نسبت به هم‌دوره‌های خود داشته‌اند که توانسته‌اند چنین فسیلی را از خود به جای بگذارند.

1

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک