ابوترابی: در FATF جزئیات نظام بانکی را در اختیار جاسوس‌ها قرار می‌دهیم

کدخبر: ۲۱۸۸۱۲
اقتصادنیوز؛ عضو فراکسیون ولایی مجلس گفت: FATF را با عجله بررسی می‌کنند تا ایران به عضویت آن درآید، اما باید توجه داشت که این موضوع بسیار خطرناک‌تر از برجام است، در FATF تمام جزئیات نظام بانکی کشور را در اختیار جاسوس‌ها قرار خواهیم داد، مشابه اشتباهی که در جریان برجام یک بار در زمینه دور زدن تحریم‌های خرید تجهیزات و هواپیما مرتکب شدیم.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خانه ملت؛ ابوالفضل ابوترابی، 

ماینده مردم نجف آباد در مجلس شورای اسلامی گفت: در40 سال گذشته بیش از 300 هواپیما به کشور وارد کردیم که در این مدت قطعات را با کمی قیمت گران‌تر تهیه می‌‎کردیم و سازمان سیا به دنبال آن بود که ما چگونه توانسته‌ایم قطعات هواپیما را تهیه کنیم؟ ولی هیچ گاه متوجه نشدند.

وی افزود: در جریان برجام آمریکایی‌ها به ما گفتند که اگر طریقه وارد کردن 300 هواپیما در این 40 سال را بگویید، با ایران قرارداد فروش ایرباس و بوئینگ را منعقد می‌کنیم، که 3 هواپیما با این قرارداد به ایران دادند ولی اکنون شاهد هستیم که اجرای همه توافقات را متوقف کردند.

عضو کمیسیون شوراها و امورداخلی کشور در مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه راه های وارد کردن قطعات هواپیما را به آ‌مریکایی‌ها گفتیم و در FATF نیز دقیقا همین بلا را به سر خود می‌آوریم و من تعجب می کنم که چرا با دست خود این محدودیت‌ها را ایجاد می‌کنیم.

وی در خصوص سوئیفت روسی، اظهار داشت: بعد از آنکه آمریکا، 50 تحریم را علیه روسیه اجرائی کرد، این کشور به سمت سوئیفت روسی رفت و بسیاری از کشورها به سوئیفت روسی پیوسته‌اند و ایران نیز می‌تواند از ظرفیت سوئیفت روسیه استفاده کند.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی ضمن هشدار نسبت به پیوستن ایران به FATF، بیان کرد: نباید خود را دچار دردسری کنیم که نتوانیم خود را نجات دهیم و با دست خودمان به باتلاق برویم.

وی افزود: بارها مقام معظم رهبری در خصوص معاهدهات ارزی دوجانبه با سایر کشورها تاکید داشتند ولی متاسفانه دولت در اجرای برنامه ششم توسعه نیز به این موضوع توجهی نکرد و این انتقاد را از دولت داریم زیرا قانون را نیز در این زمینه مورد بی‌توجهی قرار داد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید