اعتراض کنید آقای روحانی؛ این را که دیگر می‌توانید

کدخبر: ۲۱۸۸۶۷
تمایل زیاد نمایندگان مجلس برای حضور در روسیه و دیدن بازی های تیم ملی فوتبال ایران انتقاداتی را در سطح جامعه بوجود آورده است.
اعتراض کنید آقای روحانی؛ این را که دیگر می‌توانید

سیامک رحمانی - گیریم آقای روحانی مشکل ورود زنان به ورزشگاه­‌ها را هم نتواند حل کند. اختلاف نظر بعضی مراجع و تاثیرگذاری نهادهای ذی­نفوذ و نامربوط دستش را بسته باشد. گیریم که برای حمایت از ورزشکاران زن محدودیت‌­هایی داشته باشد. برای مشکل حضور تیم­‌های ایرانی در میادین بین‌­المللی و رودررو شدن با ورزشکارانی که ملیت‌­شان را به رسمیت نمی­‌شناسیم هم راه ­حل فوری و ساده‌­ای سراغ نداریم. روحانی مطمئنا برای خصوصی­‌سازی باشگاه‌­ها و ایجاد زیرساخت­‌های مناسب در فوتبال هم با مشکلات عدیده مواجه است. همانطور که برای برگزاری یک مسابقه دوستانه فوتبال هم معضلاتی داریم که کشورهای دیگر به خواب هم نمی‌­بینند. اما قبول نمی­‌کنیم که دولت این تخلف فراگیر در اعزام افراد به جام ­جهانی را ببیند و دم برنیاورد. دولت که می‌­گوییم شخص آقای روحانی است، اگرنه توقعی از وزیر ورزش نداریم. وزیر ورزش که بسیاری از معاونان و اطرافیانش، روسای هیات­‌های ورزشی استان­ها و مدیران ریز و درشت را به روسیه اعزام می‌­کند، چه اعتراضی می‌­تواند به این روند مفسده­‌انگیز داشته باشد. وزیر که می­‌بیند نمایندگان مجلس با بودجه فدراسیون فوتبال به جام­ جهانی می­‌روند و دم برنمی‌­آورد چون گمان می­‌کند فردا روزی کارش با همین فراکسیون ورزش و همین نمایندگان است که باید در مجلس حمایت­ش کنند، تا اگر استیضاح شد به نفع‌­اش رأی جمع کنند، تا اگر روزگاری دوباره برای وزارت معرفی شد، آرایش را بالا ببرند، از جیبش که خرج نمی­‌کند، تماشا می­‌کند که از بودجه فوتبال صرف این نمایندگان می‌­شود و چی از این بهتر. توقعی از آقای وزیر نیست که اگر خودش هم در این تخلف سهیم نبود و سفارشی نکرده بود و هماهنگی نکرده بود تا الان نهیبی زده بود که چه خبر است! چند نفر را باید از بیت‌­المال به سفر و تفریح ببرید؟ که ترمز را بکشد و بگوید فدراسیون فوتبال جای اینها چند مربی­ و بازیکنان مستعد را همراه کند تا اقلا تجربه‌­ای کسب کنند و کمی دنیا را ببینند.

اما وزیر ورزش سرش جاهای دیگر و به کارهای دیگر گرم است و کسی از ایشان انتظاری ندارد. ایشان به کسی وعده‌­ای نداده و به حکم رییس‌­جمهور آمده تا چند صباحی در ساختمان سئول باشد و به آشنایان و دور و بری­‌ها سخت نگیرد و برود. همانطور که به فدراسیون فوتبال و تاج سخت نمی‌­گیرد.

طرف صحبت آقای روحانی است که آن همه وعده بر زمین مانده دارد و با این همه گلایه و شکایت مواجه است. آقای روحانی می­‌تواند با این سیل مهاجرت نمایندگان و مدیران فرص‌ت­طلب و خو‌ش‌گذران به روسیه مخالفت کند. اگر نه در عمل، حداقل دادی بزند. سازمان‌­های نظارتی را صدا بزند و بگوید جلوی این شامورتی‌­بازی و این ریخت‌و­پاش را بگیرند.

آقای روحانی ما هم می‌­دانیم که این اولین‌بار نیست و همیشه همین وضع بوده. می‌­دانیم در جام جهانی­‌های قبلی و المپیک­‌ها هم همین خاصه­‌خرجی­‌ها می­‌شود و نورچشمی‌­ها بلیت می‌­گیرند و برایشان فرش قرمز پهن می‌­شود تا به تماشا و گشت و گذار بروند. شاید در دوره‌­های قبل ماجرا اینقدر رو نبود. که فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی مثل بختک بالای سر حضرات نبودند و می‌­شد در خلوت هر فضاحتی به بار آورد. اما مگر برای همین چیزها نیست که پای اینترنت و فیلتر نشدن شبکه‌­های اجتماعی –تا جایی که می­‌شد- ایستادید آقای روحانی؟ مگر برای همین شفافیت نبود که امسال بودجه اختصاص داده شده به دستگاه­‌ها را هم رسانه­‌ای کردید؟ خب این گوی و این میدان. دیگر از این واضح‌­تر نمی­‌شد فساد کرد. لیست مسافران روسیه معلوم است و بودجه­‌شان را هم فدراسیون فوتبال از ارث پدری نمی­‌دهد. همان فدراسیونی که می‌­گوید پول نداریم بازی تدارکاتی بزرگ برگزار کنیم. آقای روحانی این شکل از مصرف بیت­‌المال نه شرعا و نه عرفا درست نیست. هیچ کشور توسعه‌­یافته‌­ای نمی­‌توانید پیدا کنید که چنین کاروانی از سوگلی‌­ها را به خرج فدراسیون فوتبال به روسیه گسیل کرده باشد. این کار خلاف است. حتی اگر یک نفر باشد. همه آنها که از وزارت ورزش و مجلس و از سازمان لیگ و از جاهای عجیب و غریب دیگر می­‌آیند، دارند از پول بی­‌صاحب فوتبال بهره می­‌برند. از فدراسیون بی­‌صاحب فوتبال. شاید خودشان وجدان داشته باشند یا نداشته باشند و فکر کنند حق­شان است.

اما آقای روحانی! حداقل خواسته مردم این است که اگر به وعده‌­هایتان عمل نمی­‌کنید، نشان دهید که در مقابل بی­‌نظمی‌­ها و سوء­استفاده‌­ها بی­‌تفاوت نیستید. حداقل انتظار این است که اگر اقدامی نمی­‌کنید، سکوت نکنید. کمی عصبانی باشید. کمی شماتت کنید. این وضعیت بی­‌سامان و اسف‌بار تا کی باید ادامه داشته باشد؟

فرهنگستان فوتبال

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید