دستور ترامپ به نمایندگان آمریکا در گروه 7 برای امضا نکردن بیانیه پایانی نشست این گروه

کدخبر: ۲۱۹۰۲۰
اقتصادنیوز:اظهارات نخست‌وزیر کانادا درباره بیانیه پایانی گروه ۷، رئیس‌جمهور آمریکا را به شدت خشمگین کرد تا حدی که او به نمایندگان آمریکا در این گروه دستور داد این بیانیه را امضا نکنند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، پس از انتشار بیانیه پایانی گروه هفت، از جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا، به شدت انتقاد کرد.

او در پیام‌هایی در صفحه توییتر خود نوشت: باتوجه به اظهارات دروغ جاستین (ترودو نخست وزیر کانادا) در کنفرانس خبری‌اش و این حقیقت که کانادا تعرفه‌های هنگفتی بر کشاورزان، کارگران و شرکت‌های ما اعمال کرده است، من به نمایندگان آمریکایی‌مان دستور داده‌ام از این اطلاعیه رسمی حمایت نکنند؛ چرا که ما به دنبال تعرفه بر خودرو‌هایی هستیم که به سوی بازار آمریکا سرازیر می‌شوند.

 رئیس جمهور آمریکا در پیام دیگری آورده است: جاستین ترودو در خلال نشست گروه هفت رفتاری بسیار آرام و صبورانه داشت و پس از آنکه من کانادا را ترک کردم در کنفرانس خبری گفت تعرفه‌های آمریکا نوعی توهین است و او زورگویی را تحمل نمی‌کند. (این اظهارات) بسیار غیرصادقانه و از روی ضعف است. تعرفه‌های ما در واکنش به تعرفه ۲۷۰ درصدی آن‌ها بر محصولات لبنی (آمریکا) اعمال شده است.

شایان ذکر است، نخست وزیر کانادا گفته بود که اعضای گروه 7 که با آمریکا اختلافاتی دارند، بدون این کشور بیانیه پایانی نشست این گروه را امضا کرده‌اند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید