پس از 6 سال رخ داد؛‌ دیدار مقام‌های ارشد استرالیا با آسانژ در سفارت اکوادور

کدخبر: ۲۱۹۰۸۱
اقتصادنیوز: مقام‌های دولت استرالیا برای اولین بار طی شش سال به سراغ جولیان آسانژ، موسس سایت افشاگر ویکی‌لیکس در سفارت اکوادور در لندن رفتند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، به نوشته روزنامه دیلی میل، دو مقام از کمیسیون عالی استرالیا به محل سکونت جولیان آسانژ در سفارت اکوادور رفتند. این اولین باری است که مقام‌های کنسولی استرالیا در این محل حضور پیدا می‌کنند و نشانه‌ای است که شاید این بن‌بست شش ساله به پایان برسد.

جنیفر رابینسون، وکیل آسانژ ورود مقام‌های دولت استرالیا به سفارتخانه اکوادور را تایید کرد اما جزئیاتی درباره محتوای مکالمات ارائه نکرد.

او گفت: جولیان آسانژ در شرایط ویژه‌ای است. او از ترس استرداد به آمریکا در این سفارتخانه مانده است. این خطر خصوصا با اظهارات مقام‌های دولت ترامپ از جمله مدیرسیا و دادستان کل آمریکا غیر قابل انکار است. با توجه به این شرایط پیچیده ما نمی‌توانیم اظهارنظر بیشتری داشته باشیم.

آسانژ سال ۲۰۱۲ وارد سفارت اکوادور شد و علت آن مواجه با حکم استرداد به سوئد بر سر اتهامات تجاوز و آزار و اذیت جنسی بود. از شش هفته پیش هم سفارت اکوادور تماس‌های تلفنی و اینترنتی آسانژ را قطع کردند و اجازه ملاقات با او داده نمی‌شد. طبق اسناد دادگاه، وضعیت سلامتی او رو به افول است و مشکلات جدی از جمله عفونت تنفسی، افسردگی و "سندروم شانه‌ یخ زده" دارد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید