طرح اولویت استخدامی حق‌التدریس‌ها بازهم بی‌نتیجه ماند

کدخبر: ۲۱۹۵۸۰
اقتصادنیوز: نمایندگان مجلس طرح اولویت استخدامی معلمان حق‌التدریس‌ را به دلیل ابهام در آن، مجددا به کمیسیون آموزش و تحقیقات ارجاع دادند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی طرح اصلاح بند «ب» ماده ۶۳ قانون برنامه ششم توسعه در خصوص اولویت استخدام گروه‌هایی از معلمان حق‌التدریس و آموزشیاران نهضت‌ سوادآموزی که در جلسه علنی روز یکشنبه کلیات آن رد شده بود، برای بررسی پیشنهادات نمایندگان مجددا در دستور کار قرار گرفت، اما با توجه به رای نیاوردن پیشنهادات و اختلاف نظرهای گسترده در خصوص آن، با پیشنهاد رئیس مجلس و موافقت نمایندگان برای بررسی بیشتر و اصلاح به کمیسیون آموزش و تحقیقات ارجاع شد.

بر اساس این طرح، مقرر شده است سازمان امور اداری و استخدامی کشور و سازمان برنامه و بودجه کشور موظف شوند با هدف ارتقای کیفیت نظام تعلیم و تربیت، در طول اجرای قانون برنامه ششم توسعه نسبت به جذب معلم به ترتیب اولویت از میان نیروهای حق‌التدریس، آموزشیاران نهضت سوادآموزی و نیروهای دانشگاه‌های فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی اقدام کرده و ردیف‌های استخدامی و اعتبار مورد نیاز وزارت آموزش و پرورش را فراهم کنند.

دلیل اصلی مخالفت با این طرح، مغایرت آن با اسناد بالادستی و قانون برنامه ششم توسعه در زمینه اولویت دادن به استخدام فارغ التحصیلان دانشگاه فرهنگیان بوده است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید