جنگ تجاری جدید آمریکا/ابلاغ تعرفه 25 درصدی واردات از چین

کدخبر: ۲۲۰۱۰۴
اقتصاد نیوز: رئیس جمهوری آمریکا روز جمعه با صدور بیانیه ای اعلام کرد برای 50 میلیارد دلار واردات از چین، تعرفه 25 درصدی اعمال خواهد کرد.

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از ایرنا، در بیانیه دونالد ترامپ که روز جمعه صادر شد، آمده است: دوستی من با شی رئیس جمهوری چین و روابط کشورمان با چین برای من بسیار مهم هستند. با این حال، تجارت بین کشورهای ما برای مدت بسیار طولانی غیرعادلانه بوده است. 

وی با بیان اینکه پیش از این، حجم زیاد تجارت آمریکا با چین نامتوازن بوده، افزوده است: این وضعیت بیش از این پایدار نمی ماند. چین، مدتهاست که در زمینه مالکیت معنوی و فناوری های آمریکا اقدامات غیرمنصفانه ای دارد که در گزارش22 مارس 2018 نمایندگی تجارت آمریکا نشان می دهد به امنیت اقتصادی و ملی ما آسیب می رساند.

بیانیه ترامپ ادامه می دهد: با توجه به سرقت روشن مالکیت فکری و تکنولوژی و سایر اقدامات تجاری ناعادلانه چین، ایالات متحده تعرفه 25 درصدی را برای 50 میلیارد دلار از محصولات چین که حاوی فناوری های مهم صنعتی است، اجرا خواهد کرد. 

وی اضافه کرده است: این شامل کالاهای مربوط به برنامه استراتژیک ساخت 2025 چین برای غلبه بر صنایع با تکنولوژی در حال ظهور است که رشد اقتصادی آینده چین را دنبال می کند اما به رشد اقتصادی آمریکا و بسیاری از کشورهای دیگر آسیب می زند. 

رئیس جمهوری آمریکا اظهار کرده است: ایالات متحده دیگر نمی تواند تحمل کند که تکنولوژی و مالکیت معنوی ما را از طریق اقدامات ناعادلانه اقتصادی از دست بدهد.

ترامپ تاکید کرده است: این تعرفه ها برای جلوگیری از انتقال بیشتر غیرمنصفانه فناوری و مالکیت معنوی آمریکا به چین ضروری است تا از مشاغل آمریکایی محافظت کند. علاوه بر این، آنها به عنوان یک گام اولیه برای به دست آوردن تعادل در روابط تجاری بین ایالات متحده و چین عمل می کنند.

وی یادآور شده است: ایالات متحده تعرفه های اضافی دیگری را دنبال خواهد کرد اگر چین در اقدامات تلافی جویانه، تعرفه های جدیدی را برای کالاهایی همچون خدمات یا محصولات کشاورزی آمریکا، افزایش موانع غیر تعرفه ای، اقدامات تنبیهی علیه صادرکنندگان یا شرکت های آمریکایی که در چین فعالیت می کنند، اعمال کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید