عبدالرضا هاشم‌زایی:

عدم پذیرش CFT برای تحریم ایران اجماع جهانی ایجاد می‌کند

کدخبر: ۲۲۰۲۶۸
اقتصادنیوز؛ عبدالرضا هاشم‌زایی گفت: نپذیرفتن CFT می‌تواند زمینه ایجاد اجماع بین المللی برای اعمال تحریم علیه کشورمان را فراهم کند.
عدم پذیرش CFT برای تحریم ایران اجماع جهانی ایجاد می‌کند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خانه ملت؛ عبدالرضا هاشم‌زایی، عضو فراکسیون امید مجلس، در رابطه با ارزیابی پذیرش FATF  از سوی کشورمان، گفت: هم اکنون مسئله الحاق کشورمان به کنوانسیون بین‌المللی مقابله با تامین مالی تروریسم مطرح است نه موضوع FATF  لذا باید این موارد را از یکدیگر تفکیک کرد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: تاکنون فقط کره شمالی و کشورمان که دارای دولت مستقر هستند و در سازمان ملل عضویت دارند به کنوانسیون مذکور نپیوسته اند از این رو نمی توان همواره بر خلاف آب شنا کرد.

وی با اشاره به اینکه قاعدتا باید به CFT بپیوندیم، ادامه داد: تصویب نکردن این موضوع می تواند زمینه اجماع بین المللی علیه کشورمان را بوجود بیاورد؛ ایران همواره قربانی تروریسم بوده و بیشترین مقاومت را در این راستا انجام داده است لذا نباید بهانه به دست غربی ها بدهیم.

این نماینده مردم در مجلس دهم اظهار کرد: باید یادآور شد در مواجه با مسائل هسته ای، آمریکایی ها توانستند اجماع جهانی علیه کشورمان ایجاد کنند تا تحریم های مد نظرشان را اجرایی کنند اما برجام این مهم را از بین برد. اگر اجماع بین المللی نباشد می توان تحریم ها را دور زد اما وقتی اجماع صورت بگیرد این امکان سخت می شود.

هاشم‌زایی در خصوص اینکه در صورت پذیرفتن کنوانسیون مذکور احتمال آسیب دیدن روابط ایران و محور مقاومت وجود دارد، افزود: هیچگاه حمایت کشورمان از محور مقاومت و نهضت های آزادی بخش از طریق سیستم های بانکی دنیا انجام نشده است لذا اینکه چرا برخی نهادها یا شخصیت ها مخالفت می کنند مشخص نیست و باید در نشست هایی این امر بررسی شود.

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بنابراین مسکوت گذاشتن CFT خطری برای کشورمان است؛ حتی به نماینده دولت نیز این انتقاد وجود دارد که چرا این موضوع را در صحن علنی پذیرفته است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید