چه حکمی در انتظار همسر نتانیاهو است؟

کدخبر: ۲۲۰۳۷۸
اقتصادنیوز: براساس گزارش رسانه‌های رژیم صهیونیستی، همسر نخست‌وزیر این رژیم هفته آینده در خصوص سوءاستفاده از بودجه عمومی محکوم خواهد شد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از تایمز آو اسرائیل، رسانه‌های عبری زبان گزارش دادند سارا نتانیاهو، همسر بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی هفته آینده به اتهام سوءاستفاده از بودجه عمومی محکوم خواهد شد.

در حالیکه تصمیم نهایی درباره محکومیت همسر نتانیاهو توسط آویچای مندلبلیت، دادستان کل رژیم صهیونیستی و شای نیتسن، دادستان محلی اتخاذ نشده است با این حال گزارش‌ها حاکی از آن است پس از آنکه وکلای سارا نتانیاهو نتوانستند با دادستان‌های این رژیم درباره شروط بسته شدن این پرونده به توافق برسند، محکومیت همسر نخست وزیر این رژیم بسیار محتمل به نظر می‌رسد.

محکومیت مورد انتظار همچنین پس از آن صورت خواهد گرفت که نیر هفتز، مشاور خانوادگی نتانیاهو به یکی از شاهدان پرونده فساد او تبدیل شد و در خصوص سوءاستفاده همسر نخست وزیر از بودجه عمومی برای استفاده‌های شخصی به دادستانان شهادت داد.

در ماه سپتامبر مندلبلیت به نتانیاهو اطلاع داد که قصد دارد علیه او به اتهام سوءاستفاده 104 هزار دلاری از بودجه عمومی برای هزینه‌های شخصی خود اعلام جرم نماید.  این اتهامات مربوط به چندین جلسه دادرسی می‌شود که طی آن تلاش‌هایی برای دستیابی به توافق صورت گرفت. اتهامات همسر نتانیاهو در ارتباط با استفاده از بودجه عمومی برای سفارش وعده‌های غذایی مربوط به محل اقامت خانواده نخست وزیر رژیم صهیونیستی می‌شود. بنابر بیانیه دادستان کل رژیم صهیونیستی در آن زمان همسر نخست وزیر و معاون سابق دفتر نخست وزیر تعمدا تلاش کردند تا تصویری اشتباه از نبود آشپز رسمی در محل اقامت نخست وزیر را ایجاد کنند، این در حالی بود که کارمندان تمام وقت در آنجا مشغول به کار بوده‌اند. این اقدامات به آنها اجازه داد از دستورالعمل‌های مربوطه تخطی نمایند که براساس آن تنها در صورت نبود آشپز می‌توانستند از بودجه عمومی برای سفارش غذای خود استفاده نمایند.

ماه گذشته تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داد دادستان کل این رژیم پیشنهاد وکلای سارا نتانیاهو را رد کرده است. براساس این پیشنهاد، همسر نخست وزیر باید به اتهامات خود اعتراف کند و بخشی از بودجه عمومی مصرف شده را بازپس دهد و در عوض دادستانی پرونده او را بدون اعلام محکومیت او مختومه اعلام نماید. براساس گزارش‌ها در پایان هفته گذشته وکلای همسر نخست وزیر به دنبال از سرگیری گفتگوها با دادستان‌های این رژیم به منظور دستیابی به توافق بودند اما بعید به نظر می‌رسد این کار از اعلام محکومیت او جلوگیری نماید.

همسر نتانیاهو علاوه بر این پرونده در خصوص پرونده فساد مالی همسرش در ارتباط با شرکت مخابراتی بیزک نیز مورد بازجویی پلیس قرار گرفت.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید