17 آتش‌سوزی در اسرائیل بر اثر بادبادک‌های آتش‌زای مقاومت

کدخبر: ۲۲۰۳۹۴
اقتصادنیوز: برخی منابع اسرائیلی از وقوع ۱۷ آتش سوزی در شهرک‌های "غلاف غزه" (شهرک‌های صهیونیست‌نشین واقع در نزدیکی نوار غزه) توسط بادبادک‌های آتشینی خبر دادند که تظاهرکنندگان فلسطینی در مرزها به پرواز درمی‌آورند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، شبکه خبری روسیا الیوم گزارش داد، بر اساس گزارش‌های منتشر شده در سایت‌های عبری‌زبان، آتش‌سوزی در منطقه‌ای در نزدیکی گذرگاه کرم ابوسالم، منطقه کیسوفیم و گذرگاه بیت حانون آغاز شد و خیابان‌های این مناطق از جمله خیابان ۲۳۲ در منطقه مسدود شدند. همچنین یک آتش‌سوزی بزرگ در منطقه مفعکیم و نقب غربی ایجاد شد.

طبق گزارش سایت روزنامه عبری‌زبان معاریو، مسؤول اطفای حریق در اراضی اشغالی در این خصوص اعلام کرد: از زمانی که تظاهرکنندگان فلسطینی از حدود سه هفته قبل شروع به استفاده از بادبادک‌های آتشین کرده‌اند، یگان‌های اطفای حریق بیش از ۴۰۰ مورد آتش‌سوزی را که موجب سوختن ۲۵ هزار دونم (هر دونم ۱۰۰۰ متر مربع) شد، مهار و خاموش کرده‌اند.

ارتش رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای افزایش به پرواز درآوردن بادبادک‌های مذکور را خطرناک می‌داند و به تلاش‌های خود برای مقابله با این بادبادک‌ها و متوقف کردند آنها ادامه خواهد داد.

برخی منابع فلسطینی و اسرائیلی نیز از زخمی شدن دو جوان فلسطینی در حمله ارتش رژیم صهیونیستی به سمت گروهی که در حال به پرواز درآوردن این بادبادک‌ها بودند، خبر دادند.

یک سخنگوی نظامی رژیم صهیونیستی به خبرگزاری فرانسه گفت: یک پهپاد اسرائیلی به نزدیکی گروهی از جوانان فلسطینی که در حال آماده کردن و به پرواز درآوردن بالن‌ها و بادبادک‌های آتش‌زا بودند، تیراندازی کرد.

برخی منابع امنیتی فلسطینی نیز گفت: یک پهپاد اسرائیلی به نزدیکی گروهی از فلسطینی‌ها در شرق اردوگاه البریج در نوار غزه تیراندازی کرد.

اشرف القدرة، سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین نیز اعلام کرد، دو تن از این فلسطینی‌ها زخمی شدند.

از زمان آغاز راهپیمایی‌های بازگشت در طول مرز نوار غزه و اراضی اشغالی در ۳۰ مارس، دستکم ۱۳۰ فلسطینی به ضرب گلوله سربازان اسرائیلی به شهادت رسیده‌اند.

فلسطینی‌ها این اعتراضات را برای تاکید بر حق پناهجویان برای بازگشت به میهن خود و لغو محاصره اسرائیل بر نوار غزه که بیش از یک دهه از آن می‌گذرد، برگزار می‌کنند.

مجمع عمومی سازمان ملل روز چهارشنبه با اکثر آرا قطعنامه‌ای در محکومیت اسرائیل به دلیل استفاده از زور علیه غیرنظامیان فلسطینی در نوار غزه را تصویب کرد.

این مجمع پیشنهاد آمریکا برای محکومیت حماس در این قطعنامه را نپذیرفت.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید