اتهام افشای اطلاعات شخصی این بار بر گردن آمازون

کدخبر: ۲۲۰۴۱۲
اقتصادنیوز؛ طی ماه های اخیر قانونگذاران در ایالات متحده علاقه زیادی به سوال پیچ کردن و مچ گیری شرکت های فناوری نشان داده اند، اما بیشتر تمرکزشان روی فیسبوک و گوگل بود. اما به نظر می رسد نوبتی هم که باشد، نوبت به جف بیزوس رسیده که پاسخگو باشد.
اتهام افشای اطلاعات شخصی این بار بر گردن آمازون

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از انتخاب؛ تا این لحظه شکایت های متعددی در خصوص دستیار صوتی آمازون مطرح شده است. این شکایت ها اغلب بدون پیگیری باقی مانده اند، اما به نظر می رسد سناتورهای ایالات متحده قصد دارند وضعیت را تغییر دهند. 

سناتورهای ایالات متحده از جف بیزوس درخواست کردند تا در مورد افشای اطلاعات شخصی کاربران با دستیار صوتی آمازون جوابگو باشد.

بر همین اساس نیز سناتورهای ایالات متحده فهرستی بلندبالا از  سوالات خود را درباره نگرانی های امنیتی در مورد  " آمازون  اکو" به مدیر عامل آمازون؛  جف بیزوس ارسال کرده اند. این نامه توسط اعضای کمیته قضایی مجلس سنا  امضا شده است و بر همین اساس ارزش قضایی و قانونی بالایی دارد. شاید نقطه شروع نگرانی ها در خصوص دستیارهای صوتی آمازون به جایی باز می گردد که یک زن و شوهر ساکن پورتلند اذعان کردند که دستگاه هوشمندشان، اقدام به ضبط مکالمات خصوصی آنان و ارسالش به یکی از مخاطبان سیستمشان کرده است.

آمازون پس از این گزارش اعلام کرد علت این ماجرا همزمانی ارسال چند فرمان همزمان بوده و نوعی سوئ تفاهم رخ داده است. بنابراین جای نگرانی نیست. 

اما به نظر می رسند که سناتورها در این زمینه چندان بی اطلاع نیستند. چرا که پرسیده اند چرا آمازون نمی تواند کلمات را تشخیص دهد و متوجه منظور مخاطب نشود ؟در ضمن سناتور ها در فهرست سوالات خود این موضوع را هم مورد پرسش قرار داده اند که اساسا چرا امازون اکو بدون هیچ فرمانی قادر به شنود و ضبط مخفیانه مکالمات افراد است؟ موضوع توانایی دسترسی شخص ثالث به اطلاعات آمازون اکو نیز جزو نگرانی های سناتورها است.

اگرچه سناتورها برای جف بیزوس فرصت و یا مهلت مشخص پاسخدهی تعیین نکرده اند، اما به هر ترتیب جف بیزوس موظف است سوالات پرشمار سناتورها را در اسرع وقت پاسخ دهد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید