افشاگری مقام امنیتی آمریکا: حمله به بوکمال کار اسرائیل بود

کدخبر: ۲۲۰۷۷۶
اقتصادنیوز: یک مقام امنیتی آمریکا اعلام کرد حمله به مواضع ارتش سوریه در البوکمال کار اسرائیل است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایلنا، یک مقام نظامی آمریکا، روز گذشته در گفت‌وگو با شبکه خبری «سی‌ان‌ان»، اعلام کرد حمله اخیر به نیروهای همپیمان ارتش سوریه در شرق این کشور توسط اسرائیل انجام شده است.

این مقام آمریکایی که نامش فاش نشده است، اظهار داشت که مواضع بمباران‌شده در روز یکشنبه در نزدیکی البوکمال، محل استقرار بسیاری از نیروهای همپیمان ارتش سوریه بود.

اسرائیل هنوز نسبت به این خبر واکنشی نشان نداده است.

خبرگزاری رسمی سوریه( سانا) بامداد یکشنبه گزارش داد یکی از مواضع نظامی در شهرک «الهری» در جنوب شرقی البوکمال هدف جنگنده‎های ائتلاف قرار گرفت.

یک فرمانده نظامی نیروهای همپیمان دمشق نیز به رویترز گفته است، پهپادها که احتمالا آمریکایی بودند مواضع نیروهای عراقی و نیروهای دولتی سوریه را بین البوکمال و «التنف» بمباران کردند.

در حالی‌که سرگرد «جاش ژاکس» سخنگوی ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا گفت: «هیچ‌یک از نیروهای ائتلاف به رهبری آمریکا عملیاتی در نزدیکی البوکمال نداشته‌اند».

در همین حال، «الحشد الشعبی»( بسیج مردمی در عراق) نیز اعلام کرده است، حمله هوایی آمریکا به موضع این گروه ۲۲ شهید و ۱۲ زخمی برجای گذاشت.

الحشد الشعبی در بیانیه ای اعلام کرده است: «ساعت ۲۲ شب گذشته یک هواپیما آمریکایی دو موشک به مرکز فرماندهی این گروه شلیک کرد که در اثر آن ۲۲ نفر شهید شدند».

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید