سندروم بازی‌های سوم ایران در جام های جهانی فوتبال

کدخبر: ۲۲۱۴۵۹
اقتصاد نیوز: وضعیت بدنی ضعیف‌تر و خستگی ساق پای بازیکنان ایرانی که عادت به تحمل این حجم از فشار ندارند باعث شده که بدترین نتایج تیم ملی در بازی‌های سوم جام‌جهانی رقم بخورد. اتفاقی که برای کی‌روش هم نگران‌کننده است.
سندروم بازی‌های سوم ایران در جام های جهانی فوتبال

به گزارش اقتصاد نیوز وبه نقل از سایت نود، تیم ملی در آخرین بازی مرحله گروهی با پرتغال بازی می‌کند. دیداری که کی‌روش امیدوار است آخرین بازی ایران در روسیه نباشد و معجزه‌ای که منتظرش بود اتفاق بیافتد. نگاهی به سابقه بازی‌های سومِ ایران در جام‌جهانی نشان می‌دهد که تیم ملی در قدم آخر همیشه بازنده است. ایران در چهار جام‌جهانی که حضور داشت، دو بار در مسابقه آخر باخت و دو تا مساوی هم ثبت کرد. نکته امیدوارکننده در این مورد، گل زدن ایران در سه تا از چهار بازی آخرش است. گلی که اگر به پرتغال هم زده شود و بیرانوند کلین‌شیت کند، حکم صعود تاریخی ایران را امضا خواهد کرد. شاید این بار ایران اسب شرط بندی همه بنگاه‌های پیش‌بینی را شکست داد.

نتایج ایران در بازی‌های سوم جام‌جهانی

۲۰۱۴؛ بوسنی ۳-۱ ایران

نیجریه چهار امتیازی بود، ایران یک امتیاز و بوسنی‌وهرزگوین هم بدون امتیاز در قعرجدول. با توجه به اینکه نیجریه احتمالا برنده بازی با آرژانتین نمی‌شد، ایران با برد مقابل بوسنی می‌توانست راهی مرحله بعد شود. حریف ایران مطابق میل کی‌روش کار کرد و به آرژانتین باخت، ولی ایران هم بازنده بازی با بوسنی بود تا از صعود بازبماند.

۲۰۰۶؛ آنگولا ۱-۱ ایران

با شکست در دو بازی اول، ایران هیچ شانسی  برای صعود نداشت. ولی انتظار می‌رفت که حداقل مقابل آنگولا یکی از ناب‌ترین نسل‌های فوتبال ایران طعم برد در جام‌جهانی را بچشد. انتظاری که بیهوده بود و تیم برانکو با تساوی مقابل این تیم به کارش در جام‌جهانی آلمان پایان داد.

۱۹۹۸؛ آلمان ۲-۰ ایران

روحیه و انرژی حاصل از تاریخی‌ترین برد ایران مقابل آمریکا هم باعث نشد که تیم ملی در بازی سوم‌اش بازنده نباشد. تاریخ‌‌سازان ایرانی در بازی آخر مغلوب آلمان شدند تا تمام آرزوهای‌ صعودشان نقش بر آب شود.

۱۹۷۸؛ پرو۴-۱ ایران

ایران پس از باخت سه-صفر به هلند و تساوی با اسکاتلند برای صعود به یک برد پرگل مقابل پرو نیاز داشت. حشمت مهاجرانی، سرمربی ایران با هدف برد تیم را با سیستم ۳-۳-۴ به میدان فرستاد. ایران در همان سی دقیقه ابتدایی سه گل خورد تا رویایش از بین برود. باخت چهار-یک باعث شد تا ملی پوشان ایرانی با یا باخت سنگین به خانه برگردند. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید