حمایت فراکسیون زنان از قربانیان تجاوز در ایرانشهر؛ به سکوت خود پایان دهید

کدخبر: ۲۲۱۶۰۶
اقتصادنیوز؛ پروانه سلحشوری گفت: قربانیان اگر می خواهند افراد بیشتری مورد سوء استفاده مجرمان قرار نگیرند باید با شجاعت وارد میدان شده و شکایت خود را تحویل مراکز قضایی دهند و به سکوت خود پایان دهند؛ بی شک ما از آنها حمایت خواهیم کرد.
حمایت فراکسیون زنان از قربانیان تجاوز در ایرانشهر؛ به سکوت خود پایان دهید

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خانه ملت؛ پروانه سلحشوری عضو فراکسیون امید و رئیس فراکسیون زنان با بیان اینکه پرونده ایرانشهر ابعاد قانونی، حقوقی و اجتماعی دارد، گفت: در تمامی کشورها شاهد چنین حوادث ناگواری هستیم اما نحوه مواجهه با چنین حوادثی متفاوت است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه نوع نگرش جامعه نسبت به مساله تجاوز باید اصلاح شود، تصریح کرد: حادثه ایرانشهر نباید تکذیب شود و جامعه به جای محکوم کردن قربانیان باید مجرمان را مورد انکار، فشار و شماتت اجتماعی قرار دهد؛ در این رابطه می طلبد کمیسیون های فرهنگی و اجتماعی مجلس به این پرونده ورود کنند.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه قربانیان نباید به دلیل ترس از آبرو از کنار مساله تجاوز به سادگی بگذرند و مسائل را کتمان کنند

تصریح کرد: قربانیان اگر می خواهند افراد بیشتری مورد سوء استفاده مجرمان قرار نگیرند باید با شجاعت وارد میدان شده و شکایت خود را تحویل مراکز قضایی دهند و به سکوت خود پایان دهند؛ بی شک ما از آنها حمایت خواهیم کرد.

سلحشوری با بیان اینکه طرح چنین موضوعی از سوی امام جمعه دال بر صحت و سقم آن دارد، گفت: به طور قطع خانواده ها چنین مسائلی را با امام جمعه مطرح کردند بنابراین جای انکار و کتمان باید مساله مورد رسیدگی و پیگیری دقیق قرار گیرد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس دهم، با تاکید بر اینکه جامعه نباید آسیب دیدگان و قربانیان را محکوم کند، تصریح کرد: متاسفانه برخی خانواده ها به دلیل نگاه بد جامعه و ترس از آبرو سکوت کرده اند این در حالی است که این سکوت ادامه دار دامنه چنین آسیب هایی را در جامعه افزایش می دهد.

رییس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی، با یادآوری اینکه رسانه های جمعی باید به تغییر نگرش جامعه نسبت به مساله تجاوز کمک کنند، افزود: عدالت اجتماعی و اسلامی در مورد صاحبان قدرت و ثروت که دست به چنین موضوعی بر علیه زنان زده و امنیت آنها را خدشه دار کرده اند باید رعایت شود و برخوردها با این افراد باید شدیدتر باشد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید