طیبه سیاوشی: برجام را انکار می‌کنید، آیا راه حل دیگری داشتید؟

کدخبر: ۲۱۶۳۴۳
اقتصادنیوز؛ طیبه سیاوشی ، نماینده تهران در مجلس با انتقاد از هجمه‌ها علیه دولت و تیم مذاکره کننده هسته ای، خطاب به منتقدین برجام گفت: شما برجام را انکار می کنید اما آیا راه حل جایگزینی برای این مسئله داشتید؟
طیبه سیاوشی: برجام را انکار می‌کنید، آیا راه حل دیگری داشتید؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا؛ طیبه سیاوشی، عضو فراکسیون امید گفت: در برخی از خطبه های نمازجمعه و سخنرانی ها، مردم را علیه یک عده از مسئولان یا گروه دیگری در جامعه تحریک نکنیم که این اقدام، عامل ایجاد نفاق در جامعه است.

طیبه سیاوشی افزود: متاسفانه برخی از افراد که با این اتفاق دچار شوک شدند، نسبت به این مسئله با عقلانیت برخورد نکردند.

وی با اشاره به هجمه های ایجاد شده در داخل و خارج از مجلس از جمله فضای مجازی علیه تیم مذاکره کننده و موافقین برجام گفت: ما بعنوان مجموعه حاکمیت نمی توانیم بخشی از سیاست خارجی نظام جمهوری اسلامی ایران را به طور محض بپذیریم و بخشی دیگر از آن را کاملا انکار کنیم.

عضو فراکسیون زنان مجلس ادامه داد: با توهین و هجمه های عجیب و غریب نمی توانیم این موضوع را گوشزد کنیم که بخشی از این سیاست ها نیستیم. 

سیاوشی خطاب به مسئولین اضافه کرد: اگر نقدی دارید، نقد را باید مطرح کنید نه اینکه هجمه ایجاد کنید؛ شما بعنوان مسئول ، باید مشکلات را در بالا تحمل و حل و فصل کنید و انتقال آن به مردم دور از عقلانیت است.

وی با بیان اینکه مردم دغدغه های معیشتی و اقتصادی دارند، گفت: هجمه ای که در سطح حاکمیتی شروع می شود، متاسفانه بدترین و سخت ترین عوارض آن برای مردم است.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس خطاب به منتقدین برجام گفت: شما برجام را انکار می کنید اما آیا راه حل جایگزینی برای این مسئله داشتید؟

این فعال سیاسی اصلاح طلب افزود: اگر راه حل جایگزینی وجود داشت رهبری نظام که عالی ترین مرجع تصمیم گیری در نظام جمهوری اسلامی ایران هستند، آن را پیشنهاد می دادند و این توافقنامه را قبول نمی کردند.

نماینده مردم تهران در مجلس یادآور شد: در سخنرانی رهبر معظم انقلاب در روز چهارشنبه، ایشان بارها این مسئله را به نوعی خودشان مطرح کردند که بخشی از این مسئله بودند؛ این گونه نبوده که خودشان را از توافقنامه برجام کنار بکشند و بگویند این یک عده مذاکره کننده برجام گناهکار هستند.

وی خاطرنشان کرد: توافقنامه برجام، سند صلح خواهی و صلح طلبی جمهوری اسلامی ایران است و ما بوسیله این سند اعلام کردیم که سیاست خارجی مسالمت آمیزی داریم و به دنبال تعامل با نظام بین الملل هستیم.

سیاوشی بیان کرد: اینکه ما خودمان را دلسوزتر بدانیم و اعلام کنیم دیگران متوجه نمی شوند و نمی فهمند، باعث ایجاد فضای دوقطبی در جامعه و صدمه به انسجام ملی و مصالح عمومی می شود.

عضو فراکسیون زنان مجلس یادآور شد: ما در درون جامعه به دنبال راه حل هایی برای احیای مباحث اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی بودیم که به دنبال تحریم های وسیع در دوره دولت احمدی نژاد بوجود آمده بود.

وی با اشاره به سخنرانی رهبر معظم انقلاب گفت: سخنرانی ایشان نشان داد که ما می توانیم به جای اتهام زدن به یکدیگر، برای حل مشکلات مردم راه حل های جایگزین پیدا کنیم.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید