سخنگوی فراکسیون امید هشدار داد

با اقدامات احساسی و عجولانه، فرصت توجیه به ترامپ می‌دهیم

کدخبر: ۲۱۲۸۱۰
بهرام پارسایی خروج آمریکا از برجام را یک طرفه، غیرمنطقی و منفعت‌طلبانه دانست و گفت: در چنین شرایطی لازم است عکس‌العمل‌ها و تصمیم‌گیری‌ها ما در کشور هوشمندانه باشد و از اقدامات عجولانه و احساسی همچون آتش زدن نمادین برجام و یا بیان اظهاراتی احساسی در تریبون‌های رسمی خودداری کنیم چون این اقدامات باعث می‌شود ترامپ و اطرافیانش بیشترین بهره‌ را ببرند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا؛ بهرام پارسایی، سخنگوی فراکسیون امید در مجلس با انتقاد از آتش زدن برجام در مجلس قبل از تصمیم گیری قطعی صحن مجلس، دولت و نظام در خروج از برجام اینگونه اقدامات عجولانه و احساسی را به ضرر کشور و منافع ملی دانست و گفت: آمریکا از این تصمیمات و اقدامات عجولانه به عنوان یک برگ برنده استفاده می‌کند و بیشترین بهره را از آن می‌برد. نباید اظهارات و اقدامات احساسی تبدیل به فرصتی برای ترامپ در توجیه خروج از برجام شود.

پارسایی ادامه داد: قبل از اعلام رسمی آمریکا برای خروج از برجام تقریبا رخ دادن چنین اتفاقی مشخص بود، این را می شد از موضع‌گیری‌های ترامپ و از سفر روسای جمهور و مقامات ارشد کشورهای اروپایی به آمریکا فهمید، از این رو هیچ امیدی به ماندن ترامپ در برجام نبود. در وهله اول انتظار می‌رود که با توجه به پیش‌بینی‌های صورت گرفته اقدامات لازم برای شرایط بعد از خروج ترامپ از برجام تدبیر شده باشد نه اینکه شاهد حرکت احساسی و عجولانه باشیم.

وی افزود: اقدام امروز تعدادی از نمایندگان مجلس در آتش زدن برجام  از جنس تصمیمات احساسی است که میتواند بهانه ای دست ترامپ دهد تا بیش از پیش در راستای توجیه کار خود به شرکای تجاری وسیاسی آمریکا وهمینطور به مخالفان داخلی اش فشار وارد کند. نباید هیچ فرد و جناحی به خودش اجازه دهد که با این گونه اقدامات به منافع ملی کشور ضربه وارد کند، به جای اینگونه کارها اجازه دهیم نظام و قوای مقننه و مجریه به یک تصمیم رسیده ، تصمیمی که بتواند منافع ملی را تأمین و اقناع کننده افکار عمومی باشد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید